معاون رئیس قوه قضاییه:

خوشبختانه با همت مردم همچنان شوراهای حل اختلاف پا برجاست

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: شورای حل اختلاف با همت مردمی و کمک قضات بعد از چندین سال از آغاز به فعالیت آن و با وجود اینکه برخی پیش بینی می‌کردند به سرانجام نرسد امروز پابرجاست و رهبر انقلاب، رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه از عملکرد آن رضایت دارند.
کد خبر: ۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ - 22February 2016

خوشبختانه با همت مردم همچنان شوراهای حل اختلاف پا برجاست

به گزارش  گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری ، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در جریان سفر به استان البرز  و در برنامهای که به مناسبت آیین بهره برداری از شورای حل اختلاف استان و کلنگ زنی ساختمان دادگستری کل استان البرز تدارک دیده شده بود افزود: در دیداری که امسال به مناسبت هفته قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان تصریح کردند آسیبشناسی و تقویت شورای حل اختلاف اقدامی موثر برای کاهش آمار زندانیان است.

 حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی رضایت مردمی از عملکرد شورای حل اختلاف را عاملی مهم برای ادامه فعالیت این شورا دانست و تصریح کرد: در دستگاه قضایی نمیتوان انتظار رضایت مطلق را داشت چون در هر پروندهای یک طرف محکوم میشود و در بیشتر موارد محکوم از حکم صادر شده ناراضی است.

 وی تصریح کرد: با وجود تفاوت در نوع عملکرد دستگاه قضایی با سایر دستگاهها، بر اساس گزارش سازمان بازرسی که به رئیس قوه قضاییه ارائه شده 72 درصد مردم از عملکرد دستگاه قضایی رضایت دارند که از این تعداد 36 درصد بسیار راضی هستند.

 رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه گفت: از زمانی که مسئولیت شوراهای حل اختلاف را بر عهده گرفتهام دغدغه جدی که با آن درگیر هستم موضوع نیروی انسانی و بسامان کردن وضعیت آنها است.

 وی توضیح داد: با وجود اینکه اکثریت اعضای شورای حل اختلاف مسن و بازنسشته هستند و تجارب زیادی دارند ولی در کنار آنها نیروهای جوانی نیز اشتغال دارند که با وجود پایین بودن دریافتیشان به امید ارتقا وضعیت و برای کمک به شورا فعالیت میکنند که مترصد هستیم برای بهبود شرایط آنها راهحلهایی را در دستور کار قرار دهیم.

 وی بیان کرد: در این راستا و برای کمک به شاغلان جوان در شوراهای حل اختلاف اخیرا قانون مقرر کرد که از سال 95، 20 درصد از نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب میشوند از نیروهای شاغل در شورای حل اختلاف باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در مورد ساماندهی پرداختی به شاغلان در شورای حل اختلاف نیز تصریح کرد: قانون مکلف کرده که مبنای پرداختی بر اساس حداقلها باشد ولی در تلاش هستیم مطالعات و بررسی هایی را برای افزایش 100 درصدی پرداختیها که اکنون رقمی ناچیز و بسیار پایینتر از حداقلها است را داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار