جای خالی "حاج احمد" در دیدار مردم نجف آباد با رهبر معظم انقلاب

امروز در حالی مردم نجف آباد اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و تجدید بیعت کردند که جای فرمانده دلاور و عزیزشان یعنی سردار شهید "احمد کاظمی" خالی بود.
کد خبر: ۷۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ - 24February 2016

جای خالی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در دیدار صبح امروز(پنجشنبه) مردم نجف آباد با رهبر معظم انقلاب اسلامی جای سردار شهید احمد کاظمی خالی بود.

امروز نجف آبادیها بدون فرماندهشان به حسینیه امام خمینی(ره) رفتند تا با مولای خویش تجدید پیمان کنند و بگویند که ما هر کدام حاج احمدی دیگر برای شما هستیم.


2 فرزند شهید احمد کاظمی در دیدار صبح امروز مردم نجف آباد با رهبر معظم انقلاب اسلامی

شهید احمد کاظمی متولد نجف آباد اصفهان و در سنین جوانی وارد جبهههای جنگ شد. او در سالهای جنگ فرماندهی لشکر 8 نجف اشرف را بر عهده داشت و چند صباحی پس از پایان جنگ به فرماندهی لشکر 14 امام حسین(ع) و قرارگاههای حمزه سیدالشهدا(ع) و رمضان در شمالغرب و غرب کشور انتخاب شد.

شهید احمد کاظمی در سال 79 از نیروی زمینی به نیروی هوایی سپاه رفت و فرماندهی آن نیرو را بر عهده گرفت و چند ماه قبل از شهادتش در تاریخ 29 مرداد به نیروی زمینی بازگشت و فرمانده آن شد.

تیپ 8 نجف از اولین یگانهای رزمی سپاه بود که در مهر ماه 1360 و پیش از عملیات طریق القدس به فرماندهی احمد کاظمی و باحضور نیروهای نجف آبادی شکل گرفت و با گسترش سازمان و تبدیل شدن به لشکری توانمند، تا پایان جنگ از جمله یگانهای پرقدرت سپاه محسوب میشد. از دل این یگان نیروهای کارآمد و فرماندهان توانمندی برای تشکیل سه یگان دیگر بیرون آمد.

سردار غلامعلی رشید در خصوص چگونگی انتصاب احمد کاظمی به فرماندهی تیپ 8 نجف اشرف گفته است:

«بعد از شهادت کلاهدوز در مهر ماه سال 1360، آقا رحیم مسئول طرح و عملیات ستاد مرکزی سپاه شد و اینجانب مسئول ستاد عملیات جنوب شدم. اولین حکمی که به عنوان فرمانده تیپ نوشتم برای احمد کاظمی بود و بعد هم برای شهید خرازی (حسین) و اسدی و مرتضی و عزیز جعفری. حکم، سه چهار خط بیشتر نبود: «بسمه تعالی. برادر احمد کاظمی جناب عالی را به فرماندهی تیپ 8 نجف اشرف منصوب می نمایم و ...» عدد تیپ را ما -من و شهید باقری- در گلف معلوم کردیم و نام لشکر را از فرماندهاش میپرسیدیم. احمد با مشورت دوستان و یاران خود در لشکر، نام "نجف اشرف" را برگزید و پیشنهاد داد.»

لازم به ذکر است شهرستان نجف آباد در دوران دفاع مقدس 2500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

رهبر معظم انقلاب در دیداری که تابستان دو سال پیش، دستاندرکاران کنگره ملی 2500 شهید نجف آباد داشتند، فرمودند: «این لشگر هشت نجف که آقایان اسم آوردند، یکی از لشگرهای قَدَر در میدانهای دفاع هشتساله بود و خود مرحوم شهید کاظمی (رضواناللهتعالیعلیه) واقعا یکی از آن فرماندهان برجسته بود. بنده در همان دوران جنگ رفتم خوزستان به مرکز لشگر نجف، [از] آنجا بازدید کردم؛ چیزهایی در آنجا دیدم که در کمتر لشگری آدم میتوانست آنها را مشاهده کند: آمادگیها از یکسو، روحیهی خیلی بالا از یکسو و نظم و ترتیب؛ نظم و ترتیبی که من در آن لشگر دیدم، در کمتر جایی انسان آن را مشاهده میکرد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها