یک مقام دانشگاهی خواستار تداوم تلاش هابرای معرفی چهره درخشان اسلام شد

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از همه اساتید، دانشجویان و نخبگان جامعه خواست در ارائه چهره درخشان اسلام تلاش کنند.
کد خبر: ۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 25February 2016

یک مقام دانشگاهی خواستار تداوم تلاش هابرای معرفی چهره درخشان اسلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی عباسپور» در آیین دومین کنگره الگوهای جاودانه، اسوه های صبر با حضور جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی را نمایش چهره درخشان اسلام ناب محمدی ذکر کرد و گفت: در این راه نیازمند همکاری اساتید، دانشجویان و نخبگان جامعه هستیم.

وی افزود: فارغ از توجه ویژه به مباحث علمی در مراکز دانشگاهی، پیاده سازی فرهنگ اسلامی از جمله وظایف ما دانشگاهیان است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «ادای احترام به شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده آنان وظیفه انکارناپذیر آحاد جامعه است»، گفت: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی در منطقه ای که در آن آشوب و ناامنی بیداد می کند، ثمره تلاش و فداکاری شهدا و جانبازانی است که در سایه الطاف الهی با نثار جان خود استقلال، عظمت و امنیت این سرزمین را رقم زده اند.

«کرم الله دانش فرد» معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیز در این مراسم گفت: آیات متعددی از قرآن کریم بر حیات جاودانه شهدا تاکید دارد و از آنان به عنوان مومنان متعهد که بر سر پیمان خود با خداوند باقی مانده اند، یاد می کند.

وی افزود: فضای کشور به واسطه حضور شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران آنان متبرک و معنوی است و این بندگان برگزیده الهی با تأسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، با صبر و استقامت در برابر مشکلات، پیام رسای مردانگی و آزادگی را به گوش تاریخ رسانده اند.

معاون این مرکز دانشگاهی با اشاره به مناقشات و حوادث دلخراش در سرزمین های اسلامی به واسطه دسیسه های دشمنان اسلام و سرسپردگان آنان، افزود: گرامی داشت یاد و نام شهدا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و معرفی برخی از ویژگی های رفتاری و فکری آنان از اهداف برگزاری این کنگره هستند.

امیر سرتیپ «محمد حسن نامی» قائم مقام بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم با قدردانی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات در راستای حفظ یاد و نام شهدا و پیروی از آنان گفت: در گذشته کشورهای خارجی از فروش سلاح مورد نیاز به کشور خودداری می کردند.

وی به فعالیت های درخشان متخصصان کشور در حوزه نانو، علوم هسته ای و دیگر فناوری های نو و کاربردی اشاره کرد و گفت: جامعه دانشگاهی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی مسیری مطلوب را برای دستیابی کشور به جایگاه مناسب علمی طی کرده است.

دومین کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر با حضور جمعی از خانواده های شهیدان و ایثارگران و جمعی از دانشگاهیان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها