دعوت سینماگران از مردم برای حضور در انتخابات

پرویز پرستویی، حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی، حسین پاکدل، رضا کیانیان و محسن امیریوسفی از سینماگرانی بودند که طی روزهای گذشته مردم را برای حضور در انتخابات روز جمعه، 7 اسفند ماه دعوت کردند.
کد خبر: ۷۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ - 25February 2016

دعوت سینماگران از مردم برای حضور در انتخابات

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پرویز پرستویی در آستانه برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یادداشتی با عنوان «ما رأی میدهیم» نوشت: «هموطنان عزیزم، اگرچه حضور در انتخابات اختیاری است، اما بد نیست نیم نگاهی به تلاش شبانهروزی رسانههای بیگانه بیاندازیم که درصدد هستند مانع حضور مردم در انتخابات باشند.

میدانم که شاید در مقاطعی باورهایتان خدشهدار شده، اما یادم نمیرود که دو روز به انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم چگونه غیرت و عرق ملی به جوش آمد و آگاهانه رأی خود را به صندوقها انداختید. الان هم همان موقع است که رأی دادن را فارغ از هر گونه نقد و انتقادها وظیفه ملی بدانیم و در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایستهاند در مجلس حضور پیدا کنند.»

حمید فرخنژاد هم درباره این رویداد نوشت: «تعقل و خردورزی و پرهیز از افراطیگری نیاز مبرم جامعه امروز ماست. حرکت در دایره قانون و احترام گذاشتن به قواعد بازی در سیاست و دوری از خودسریها در همه جوانب از اموری است که دیگر نمیتوان در حد شعار به آن بسنده کرد. رعایت این موارد دیگر تعارف نیست. از واجباتی است که عدول از آن در دنیای متشنج اطراف ما و با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفتیم منجر به فاجعه میشود.

همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم، اگر میخواهیم به سرنوشت همسایگانمان دچار نشویم. مجلس قلب قانونگذاری کشور است.»

نیکی کریمی هم به ایسنا گفت: اتفاقاتی که در موضوع برجام پیش آمد، به ما یاد داد که میتوان مذاکره کرد، مکالمه داشت و رأی داد. اگر قبلا نمیتوانستیم مذاکره کنیم و حرف بزنیم، دکتر ظریف به ما نشان داد که میشود مذاکره و مکالمه کرد که این موضوع در همه ابعاد زندگی میتواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم با رأی دادنمان بتوانیم نمایندگانی انتخاب کنیم تا در مجلس هم این شعار "باز بودن باب مکالمه و مذاکره" پیشرو باشد و هرکس روی رأی خودش بایستد. شاید من هم مثل خیلیها از انتخابات ناامید بودم، اما قطعا به امید اتفاقات خوب رأی خواهم داد. نیکی کریمی با تأکید بر لزوم توجه نمایندگان به موضوعات مرتبط با هنرمندان گفت: احساس میکنم هنرمندان به حمایت بیشتری برای درک شدن نیاز دارند و برآورده شدن این نیاز کسی را میطلبد که زبانشان را بفهمد.

این سینماگر ادامه داد: این روزها مسائل زنان هم بسیار اهمیت دارد و امیدوارم نمایندگانی وارد مجلس شوند که انسانهای رو به جلو و با دید باز و آشنا به مشکلات باشند.

حسین پاکدل نیز در نوشتاری با عنوان «ما رأی میدهیم» نوشت: «هنر در ذات مُبلّغِ دموکراسی است. اگر از نُتهای موسیقی، صوت و سکوتِ به موقع و در اندازه را بگیرند، هیچ قطعه آوای شکیلی شکل نمیگیرد. اگر در انبوهِ رنگها حد و اندازه را به هم بریزند، هیچ نقشِ جمیلی بر پرده پرداخته نمیشود. در هنر نمایش هم اگر هر کس به موقع و در اندازه سخن نگوید و به وقت شنوا و با حضور نباشد درام و دمکراسی بر صحنه میمیرد.

رضا کیانیان نیز با اعتقاد به اینکه "رای ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است"، به اظهار نظر درباره انتخابات پیش رو پرداخت و نوشت: «دستاورد امروز ما نتیجه انتخاب دیروزمان است، کسی را مقصر ندانیم.»

فرشته طائرپور، رخشان بنیاعتماد، مجید مظفری، پیمان قاسمخانی، مهناز افشار، ترانه علیدوستی، الهام کردا، ریما رامینفر، کیومرث پوراحمد و .. دیگر سینماگرانی بودند که طی رورهای گذشته از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها