ناصر سهرابی:

"استرداد" زمانی فاخر است که با مخاطب ارتباط برقرار کند

منتقد و کارشناس سینما گفت: فاخر سازی فقط پول خرج کردن و دادن دستمزدهای هنگفت به عوامل نیست فاخر سازی زمانی معنا پیدا می‌کند که فیلم با مخاطب خود ارتباط درستی برقرار کند.
کد خبر: ۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶ - 02December 2013

"ناصر سهرابی" کارشناس و منتقد سینما در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با اظهار تاسف از فروش فیلمهایی که به اسم فاخر در سینمای ایران تولید شدهاند اظهار داشت: سینمای فاخردرسال ۱۳۸۰ و بر اساس تصمیم آقای جعفری جلوه شکل گرفت. طبق آن تصمیم قرارشد که در کنار انجام کارهایی مثل سالن سازی و رسیدگی به تجهیزات سینما سالی چند مورد فیلم فاخر هم ساخته شود اما متاسفانه این طور نشد و پس از مدتی اکثر بودجه سینما صرف فاخرسازی شد.

وی افزود: سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا این سینما توانسته است به اهدافی که میخواسته دست پیدا کند؟ آیا توانسته تماشاگر گریزپای سینما را با سینما آشتی دهد؟ آیا این سینما به نفع مردم بوده یا فقط عده خاصی از عوامل سینما را ثروتمند کرده است؟

سهرابی ادامه داد: فیلم استرداد صد روز فیلمبرداری داشته و برخی از قسمتهایش دوباره فیلم برداری شده و دستمزدهای کلانی هم به عوامل داده شده است، این فیلم میآید و در گیشه با این فروش پایین و استقبال کم مخاطبان مواجه میشود. آیا انصاف است که هر ساله مقدار زیادی از بیت المال را صرف فیلمی کنیم که ارتباط چندانی با مخاطب برقرار نمیکند؟

منتقد و کارشناس سینما با یادآوری این نکته که فیلم استرداد محصول فارابی است و درجشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: چرا فیلمی که مورد تائید مدیران سینمایی است توسط مردم مورد تائید قرار نمیگیرد؟ آیا وقت آن نرسیده که مدیران به جای تصمیم گیری به جای مخاطب زمینههای یک اکران موفق را فراهم کنند؟

وی ادامه داد: فیلم فاخر "ارباب حلقهها" است که در صدر فروش سینمای دنیا قرار میگیرد، فیلم فاخر ارباب حلقههاست که با همه مردم دنیا ارتباط برقرا میکند نه "عقاب صحرا" و "ملک سلیمان" که از ارتباط برقرا کردن با مردم کشور ایران عاجز است.

وی افزود: لازم است که مدیران یک فکر اساسی درباره سینمای فاخر کنند و تعریف جدیدی از آن ارائه دهند. مدیران باید توجه داشته باشند که فاخر سازی فقط پول خرج کردن و دادن دستمزدهای هنگفت به عوامل نیست فاخر سازی زمانی معنا پیدا میکند که فیلم با مخاطب خود ارتباط درستی برقرار کند.

سهرابی تاکید کرد: در جشنواره امسال دو کارگردان بزرگ سینمای ایران آقای "مجید مجیدی" و آقای "احمد رضا درویش" با دو فیلم بزرگ حضور دارند که هیچ کدام از این فیلمها محصول فارابی نیست، امیدواریم که با به نمایش در آمدن این فیلمها تماشاگران با سینما ارتباط خوبی برقرار کنند و مفهوم سینمای فاخر را تغییر دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار