ابتکار با حضور در حسینیه ارشاد:

مجلس دهم به محیط زیست توجه کند/ در مجلس آینده فکری به حال گرد و غبار شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ مجلس دهم به مسائل محیط زیست توجه داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ - 26February 2016

مجلس دهم به محیط زیست توجه کند/ در مجلس آینده فکری به حال گرد و غبار شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دقایقی پیش با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخابات مجلس دهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگارن با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: حضور بسیار خوب است و بحمدلله فضا بسیار انتخاباتی است.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: مردم از حقشان در دخالت با حضور در انتخابات استفاده میکنند.

ابتکار در پاسخ به سوالی درباره اینکه اولویت مجلس دهم چه باید باشد؟ گفت: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه هنوز به تصویب مجلس نرسیده است اگر در مجلس نهم این امر مححقق نشود اولویت اول مجلس دهم تصویب این برنامه است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان محیط زیست 4 لایحه هوای پای، خاک، ارزیابی زیستمحیطی و حفاظت از تالابها و دریاچههای ایران را یکسال و نیم به مجلس ارائه کرده که باید در مجلس دهم در اولویت تصویب قرار گیرند واین لوایح به مردم ایران هدیه شود.

ابتکار در پاسخ به سوالی درباره نتیجه انتخابات و اینکه کدام گروه پیروز آن خواهد بود گفت: مردم ایران در هر حال پیروزی انتخابات هستند و این مردم با دخالت در امور داخلی کشور تعیین کننده هستند که امری ارزشمند است.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که مجلس دهم چه تدابیری برای مسئله ریزگردها در کشور میتواند داشته باشد گفت: اگرچه هنوز چند ماهی از مجلس نهم باقی مانده است اما در مجلس دهم باید به جای پرداختن به یکسری دعواها و مسائلی که حاصلی برای کشور ندارد به طور جد به مسائل محیط زیستی بپردازد.

ابتکار در پایان گفت: در مجلس نهم یک سری بودجههای محیط زیستی درباره ریزگردها حذف شد و عدهای خاص ماسک میزدند و در مجلس حضور پیدا میکردند که در مجلس دهم باید با تصویب لوایحه ارائه شده فکری برای گرد و غبار در کشور کنیم.

نظر شما
پربیننده ها