«سیدرضا صالحیامیری» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه همایش سراسری مدیران و نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار سیاسی دفاعپرس، با اشاره به اینکه نیازمند نوسازی گفتمانی در حوزه دفاع مقدس در جامعه امروز هستیم، اظهار داشت: معتقد هستم که روح جامعه پاک و لطیف است، ولی باید برای جامعه محتوا تولید کنیم.
صالحیامیری ادامه داد: اگر ما محتوای درست و متناسب با زمان، مکان و زبان نسل جوان تولید کنیم، میتوانیم در حوزه گفتمانی با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی ارزشهای بنیادی جامعه ایران است، گفت: دفاع مقدس در جامعه ایران فقط یک جنگ نبود که بین ما و دشمن رخ داده باشد؛ دفاع مقدس یک تولید فرهنگی و معرفتگرایی بود و عنصر اخلاقی، معرفتی، ایثار و شهادتطلبی بود که جوانان را به جنگ کشاند و همه طلب شهادت میکردند.
وی با طرح این سوال که چرا عناصری که در دفاع مقدس باعث پیروزی ما شد در جامعه ایران بازتولید نشد، خاطرنشان کرد: عدم بازتولید این عناصر به دلیل ضعف ما در حوزه نوسازی گفتمانی در خصوص دفاع مقدس است.
صالحیامیری با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حوزه نوسازی گفتمان دفاع مقدس صورت گرفته است، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اقدامات بسیار موثری در فضای مجازی و هوش مصنوعی داشته و پیشرفتهای بسیار ارزشمندی در این حوزهها انجام شده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره برنامههای دولت چهاردهم در حوزه گردشگری دفاع مقدس در قالب راهیان نور گفت: راهیان نور یک مسیری برای تولید محتوای فرهنگی، معرفت فرهنگی نسبت به ارزشهایی که در جامعه ایران وجود دارد، است؛ لذا باید محتوایی تولید کنیم که نسل جوان با آن عناصر هویتی که در دفاع مقدس وجود داشته است، آشنا شود.
انتهای پیام/ 241