مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس، پیش‌شرط تحول واقعی است

«نظریان» بر لزوم گفتمان‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و آن را پیش‌نیاز تحقق تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.
کد خبر: ۷۲۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ - 30January 2025

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا نظریان» مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در سخنان خود در مراسم برگزاری دوره آموزشی معلمان و مدیران مدارس، بر اهمیت اجرای مؤثر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و گفتمان‌سازی آن در سطح مدارس تأکید کرد. وی با اشاره به نقشه راه بودن این سند برای آموزش و پرورش، اظهار داشت: "سند تحول بنیادین، به‌عنوان مبنای اصلی حرکت معلمان و نظام آموزشی کشور، باید به یک گفتمان همگانی تبدیل شود و از سطح تئوری و سخنرانی‌ها به عمل درآید.

گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس، پیش‌شرط تحول واقعی است

 نظریان یکی از چالش‌های اساسی در مسیر اجرای این سند را نبود فهم مشترک میان سیاست‌گذاران و معلمان عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق تحول در آموزش و پرورش، لازم است که معلمان با چیستی و چرایی تحول آشنا شوند و این گفتمان در همه ابعاد جامعه گسترش یابد.

وی همچنین به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان تحول‌آفرین اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان باید به‌عنوان نقطه ثقل تربیت معلمان تحول‌خواه، رسالت خود را در راستای تأمین نیروی انسانی توانمند و آشنا به اهداف سند تحول بنیادین ایفا کند.

وی در ادامه تأکید کرد: معلمان نباید تنها به تدریس دانش بپردازند، بلکه باید رویکرد تربیت تمام‌ساحتی را در تدریس خود پیاده‌سازی کنند. سند تحول بنیادین بر رشد متوازن و تربیت تمام‌ساحتی تأکید دارد و معلمان باید با توجه به ابعاد مختلف تربیتی، از جمله ابعاد علمی، اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی، نسل آینده را پرورش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره، ابراز امیدواری کرد که گفتمان‌سازی مؤثر سند تحول بنیادین در مدارس منجر به اجرایی‌سازی دقیق‌تر آن شده و در نهایت، تغییرات چشمگیری در نظام تعلیم و تربیت کشور به‌وجود آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها