عبداللهی خبر داد

اهتمام وزارت کشور در برخورد با حضور غیرقانونی اتباع خارجی

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به ورود غیر مجاز اتباع خارجی به خاک کشور گفت: دولت در برخورد با این پدیده مصمم است و برخی روزها در مرزها بیش از هزار نفر دستگیر می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸ - 02December 2013

اهتمام وزارت کشور در برخورد با حضور غیرقانونی اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، "علی عبداللهی" معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر ضعف عملکرد وزارت کشور در برخورد با ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور و حضور آنان در شهرهای مختلف اظهار داشت: بیشترین حضور اتباع خارجی در ایران مربوط به کشور افغانستان است و ما برای ساماندهی حضور اتباع افغانی و قانونی شدن اقامت آنان در ایران طرحی را با همکاری مقامات افغانستان تدوین کردهایم.

وی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته شرایط را به گونه ای فراهم کرده تا اتباع خارجی حضور قانونی در کشورمان داشته باشند، اظهار داشت: جهت تحقق این امر سفارت افغانستان نیز به برای تعدادی از اتباع افغانی گذرنامه صادر کرد.
 
* ورود افغانهای غیرمجاز بیشتر از خاک پاکستان صورت میگیرد
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه با اتباعی که غیرقانونی وارد میشوند طبق مقررات، برخورد میکنیم، یادآور شد: ورود افغانیها به کشور به صورت غیرمجاز بسیار است که عمدتاً از داخل خاک پاکستان وارد ایران میشوند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین درگیریها در مرزهای شرقی کشور به دلیل تردد غیرمجاز افغانیها از مرز پاکستان صورت میگیرد، تصریح کرد: آمار روزانه دستگیری افرادی که به صورت غیر مجاز وارد کشور میشوند، نشاندهنده جدیت کشور و سازمان مربوط در بحث قانونی کردن حضور اتباع خارجی در ایران است؛ اجرای قوانین داخلی در مورد مهاجران غیر قانونی تنها شامل افغانیها نمیشود بلکه تمامی اتباع غیر قانونی را از جمله مهاجران پاکستانی، بنگلادشی را شامل میشود و ما با حضور غیرقانونی افراد در ایران از کشور مختلف برخورد میکنیم.
 
* پیشنهاد قوانینی برای برخورد با باندهای قاچاق انسان
 
عبداللهی با تأکید بر اینکه نیروهای برخوردکننده ما در خصوص مقابله با حضور غیرقانونی در کشور، دستگاههای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی هستند، گفت: برنامهریزی کاملی انجام شده و دستگاهها در این زمینه اطلاعات لازم را دارند و وظیفه خود را در حد توانشان انجام میدهند.
 
وی با اشاره به بحث قاچاق انسان افزود: طرحهایی پیشنهاد شده تا با قاچاقچیان انسان که به صورت سازماندهی شده، انسان به کشور قاچاق میکنند و پولهای کلانی نیز میگیرند برخورد شود.
 
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: برخی مواقع در یک روز و در مرزهای کشور بیش از هزار نفر دستگیری داریم و این نشان میدهد ما در این امر جدی هستیم؛ در مورد کارفرمایانی هم که از اتباع غیر مجاز استفاده میکنند قانون تکلیف را روشن کرده و کمیته دائمی اتباع غیرمجاز و وزارت کار نیز در این راستا فعال هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما از همه افراد و نمایندگانی که در این راستا ابهاماتی دارند دعوت میکنیم تا مکانیزم کار ما را ببینند.
 
عبداللهی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعات جدیدی درباره "حادثه سراوان" به دست آمده است، گفت: اطلاعات جدیدی نیست و اگر اطلاعاتی به دست آمد اعلام میکنیم.

گفتنی است، بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور طی سال 90، جمعیت اتباع خارجی حاضر در ایران یک میلیون و 688 هزار و 195 نفر بوده است؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً تعداد کارگران خارجی حاضر در ایران را بیش از 2 میلیون نفر اعلام کرد که نشان میدهد حضور مهاجران خارجی در کشور رشد داشته است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار