با حضور خانواده های معظم شهدا

یادواره 59 شهید سنگرساز بی سنگر در قم برگزار شد

یادواره 59 شهید سنگرساز بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان قم با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا، دوشنبه شب در سالن امام خامنه ای مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ - 01March 2016

یادواره 59 شهید سنگرساز بی سنگر در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت الاسلام علی اصغر صالح آبادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم طی سخنانی در یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر ابراز داشت: همه ما از روز الست با خدای خود عهد بستیم و این شهدا بودند که بر سر عهد خود باقی ماندند و با بذل جان خود اجازه ندادند دشمن زبون به مرزهای این مملکت علوی نزدیک شود.

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا ابراز کرد: شهدای عزیز در آرمان ها، ادعاها و آرزوهایشان صادق بودند و ما نیز همواره باید رهرو راه نورانی آنان باشیم.

حسین شیخ الاسلام از مسئولان و کارشناسان وزارت امور خارجه نیز در این مراسم، با اشاره به تاثیر خون شهدا در صدور انقلاب، ایجاد تحرک و بیداری اسلامی در منطقه و زمینه سازی ظهور گفت: خداوند در آیه "الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت..." به جنگ با اولیاء شیطان امر می کند و مصداق شیطان، امروز آمریکاست.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، تقابل و رویارویی با یاران و اولیاء شیطان همواره وجود داشته است، افزود: در صدر اسلام نهضت عاشورا و در تاریخ معاصر، نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) که از قم شروع شد، از مصادیق رویایی جبهه حق با باطل است.

شیخ الاسلام همچنین حماسه هفتم اسفند مردم قهرمان ایران و حضور پرشور در عرصه انتخابات را از جلوه های باشکوه نهضت و انقلاب اسلامی دانست.

نوحه خوانی شالبافان در عزای شهادت حضرت زهرا(س)، گرامیداشت شهدای جهاد و مدافع حرم بخصوص شهید سید سجاد روشنایی و قرائت وصیتنامه و پخش کلیپی از این شهید بزرگوار، توزیع سوالات مسابقه کتبی از وصیتنامه شهدا و کتاب سبک زندگی از منظر امام رضا(ع) و اجرای سرود، بخش های متنوعی از این یادواره بود.

در یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر، از شناسنامه هویتی شهید حسن آقا عبداللهی با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا رونمایی شد.

در این مراسم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، هدایت نژاد مدیرکل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، رضا سیار فرماندار قم، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان، جهاد کشاورزی و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و نیز مسئول سازمان بسیج کارمندان استان قم حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار