یک مقام آگاه ناجا در گفت و گو با دفاع پرس :

مردم برای احقاق حق باید شکایت کنند/آرامش انتظامی ؛سامانه 197

سامانه‌ای تحت عنوان مرکز نظارت همگانی بازرسی کل ناجا با شماره تلفن 197 و با ظرفیت 355 خط در سراسر کشور به صورت 24 ساعته آماده دریافت نظرات و دیدگاه‌های شهروندان در قالب انتقاد، پیشنهاد، شکایت و حتی تقدیر از عملکرد کارکنان و واحدهای نیروی انتظامی در حال فعالیت است.
کد خبر: ۷۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ - 01March 2016

مردم برای احقاق حق باید شکایت کنند/آرامش انتظامی ؛سامانه 197

   

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، پلیس برای کاهش هزینههای انتظامی، نیاز به مشارکت مردم دارد؛چراکه مردم به عنوان اصلیترین مولفههای سرمایه اجتماعی بوده، لذا نیروی انتظامی به جهت پالایش درون سازمانی و افزایش اعتماد مردم به پلیس به این مهم توجه ویژهای دارد.

برخی از هموطنان معترضند به اینکه «ما شکایت خود را به این سامانه اعلام کردیم اما کاری انجام نشده است»، البته هر ادعایی نیاز به اثبات دارد و یقینا در صورت اثبات تخلفات کارکنان، با آنان برخورد و نتیجه آن نیز به شاکی اعلام خواهد شد.

با این توضیحات به سراغ یک مقام آگاه در بازرسی ناجا رفتیم که راه حل مشکلات انتظامی مردم و رسیدگی سریع به آن را از زبان او بشنویم.

این مقام آگاه انتظامی با بیان اینکه یکی از ظرفیتهای  تیم عملیاتی سامانه 197  رسیدگی در کوتاهترین زمان به محل شکایت بوده  که موضوع را از نزدیک بررسی کند،تصریح کرد: روزانه بیش از 500هزار تماس مردمی در کشور ثبت می شود  که نشان دهنده میزان اعتماد مردم به خادمان خود یعنی  نیروی انتظامی است ضمن اینکه اپراتورها هم به صورت شبانه روزی فعال اند.

این مقام آگاه ادامه داد:افزایش تعامل اصحاب رسانه با معاونت بازرسی سامانه 197 را سبب ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم دانست و بر ارتباط رسانههای با نیروی انتظامی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: این مرکز از ساعت 7 صبح تا 7 عصر واپراتورها در 2 شیفت فعالند که مردم میتوانند انتقادات و پیشنهادهای خود را از طریق اپراتور و صندوق صوتی مطرح کنند؛ ضمن اینکه پیامک این مرکز به شماره 3000197 آماده دریافت انتقادات و پیشنهادها در مورد یگانهای پلیس است،به طوری که پیامهای ضبط شده در این سیستم، ظرف 24 ساعت پردازش و برای رسیدگی به یگانهای مربوطه ارسال میشود.

او ادامه داد: تماسهای مردم در 7یگان پیشگیری، راهور، مبارزه با موادمخدر، آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت، یگان امداد و وظیفه عمومی تقسیم میشود، این در حالی است که در این مدت شکایت از راهوربیشترین  مورد    را داشته است.

نظارت دقیق بر ماموران با داوری مردم

وی با بیان اینکه ما به اصل "خود انتقادی " هم معتقدیم تصریح کرد:بسیاری از پلیس های عملیاتی از جمله راهور که با مردم ارتباط  نزدیکی دارند؛ مردم در صورت مشاهده مشکلات اعم از توهین، عدم رعایت حقوق، سهل انگاری و ... مشکلات به سرعت به ماموران بازرسی ناجا اعلام کرده به طوری که شاکیان حتی میتوانند در صورت دلخواه در محل حضور یابند و از نزدیک شاهد رسیدگی بازرسان باشند؛چرا که همچنان معتقدیم قاضی و داور اصلی، مردم و جامعه هستند.

این مقام آگاه دربازرسی ناجا با بیان اینکه شکایت مردم از پلیس منجر به آگاهی از نارساییها و مشکلات می شود،ادامه داد:با توجه به افزایش جرایم رانندگی و اعتراض مردم به این و همچنین شلوغی پایان سال ممکن است ماموران راهور در برخورد با مردم رفتار مناسبی از خود نشان ندهند که دراین خصوص بازرسی ناجا به صورت 24ساعته آمادگی پاسخگویی به مردم خواهد بود.

وی در خاتمه تصرح کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و مسافرت ها افزایش می یابد لذا تیم های ویژه ای در سراسر کشور مستقر کردیم که مردم به محض ایجاد مشکل با ماموران  بازرسی ناجا در سراسر کشور در ارتباط بوده تا نوروز تلخی را برای خود و خانواده رقم نزنند؛چرا که ما خدمتگزار مردمیم.

گفتنی است نظارت دقیق بر کار ماموران ناجا در تمامی ای نوروز و همچنین  به طور ویژه صورت می گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار