حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد:

تاریخ انقلاب اسلامی، تبلور پیروزی اراده الهی بر خواست دشمنان

معاون اول رئیس قوه قضاییه، گفت: امروز نسل جوان ما نیاز دارد تا جریان منافقین و نفاق را بشناسد و اگر این جریان به خوبی تبیین و معرفی نشود، می‌تواند تهدیدی بزرگ برای انقلاب باشد. شهید بهشتی خدایی می‌گفت، خدایی اندیشه وعمل می‌کردند.
کد خبر: ۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱ - 27June 2013

تاریخ انقلاب اسلامی، تبلور پیروزی اراده الهی بر خواست دشمنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شب گذشته، پنجم تیرماه، مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر، پس از نماز مغرب و عشاء در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. این مراسم با اقامه نماز و سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین باغانی آغاز شد و در ادامه شاعر و مداح اهل بیت (ع) حاج محمود تاری در میان استقبال مردم و خانواده شهدای هفتم تیر به مدیحهسرایی پرداخت.

سخنران ویژه این مراسم حجتالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضائیه بود که سخنان خود را با محوریت ارادهها در قرآن کریم مطرح کرد و گفت: اگر به آیات نورانی قر آن توجه کنیم، میبینیم که جنگ ارادهها در آن ترسیم شده است؛ جنگ اراده خدا و اراده اولیای خدا با اراده دشمنان خدا، این جنگ همواره میان ارادهها بوده است. به عنوان مثال خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند آنان اراده کردند موسی(ع) را از بین ببرند، اما ما اراده کردیم که آب کلیمالله را به قصر فرعون بیاورد و او در دامن فرعون رشد کند و سرانجام او را نابود کند.
 
وی افزود: در جای دیگر قرآن خداوند می فرماید: اراده کردند ابراهیم(ع) را بسوزاند، اما ما اراده کردیم که آتش سوزان، گلستان شود و کلیمالله را نسوزاند و یا در خصوص حضرت عیسی(ع) می فرماید آنان اراده کردند که وجود عیسی(ع) را منکر شوند، اما ما اراده کردیم روحالله در گهواره سخن بگویند. آنچه در قرآن مطرح شده جنگ میان اراده خداوند و خواست دشمنان خدا است.
 
معاون اول رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در قرآن دو نوع تزکیه مطرح شده است، گفت: در قرآن کریم تزکیه مثبت و تزکیه منفی داریم و این مطلب نشان میدهد که در عالم هستی انسانهای خودستا و انسانهای خودستان داریم. بسیاری فکر میکنند خودساخته هستند، اما تزکیه واقعی در پرتو نور خداوند تحقق مییابد و انسانی که از روح ملکوتی برخوردار است و برای حضرت حق از جان خود هم میگذردف به کرامت حقیقی انسانی دست مییابد و شهدای ما بیش از اینکه شهید باشند، کریم هستند.
 
رئیسی تصریح کرد: شهادت دروازه کرامت است، اما چه کسی با ارده، انتخاب راه، ایستادگی در راه حق و بسیاری موارد دیگر حاضر است از جان خود بگذرد. کشته شدن با شهادت متفاوت است، کشتهشدنی که از درب کرامت باشد، ارزش دارد. ریشه همه مفاسد اخلاقی خودمحوری است و دروغ، تهمت، طمع به دیگران و... ریشه در خودخواهی و قدرتپرستی دارد. شهید بهشتی در مقابل اتهامات و الفاظی که بنیصدر نسبت به ایشان میزدند، میگفتند «امام ما فرمان داده است سکوت، سکوت، سکوت، ما مقتدا داریم.» شهید بهشتی از انسانهایی بودند که خودِ نفسانی را در خود له کرده و خدایی میگفتند، خدایی اندیشه میکردند و خدایی عمل میکردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنها اراده کردند تا بدن و استخوانهای سیدالشهداء(ع) را نابود و با خاک یکسان کنند، اما خداوند اراده فرمود تا نام حسین(ع)، کربلا و عاشورا به عنوان درس چگونه زیستن و چگونه مردن مطرح شود. علیه انقلاب اسلامی نیز تلاشهای بسیاری شد، نمونه آن جنگ تحمیلی بود و دسیسههای منافقین که در تهران روزانه 100 نفر را به شهادت میرساندند. کاری که با شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، دستغیب و... کردند، برای آن بود که نظام اسلامی از بین برود.
 
معاون اول رئیس قوه قضاییه افزود: آنها اراده کردند، اما خداوند متعال به برکت خون شهدا این انقلاب را حفظ کرد، در دهه دوم انقلاب میخواستند نظام را اعتبار بیندازند که باز موفق نشدند. به یاد دارم آیتالله بهشتی در ساختمان قوه قضاییه چندین جلسه برای حاکم ساختن قوانین اسلامی تشکیل دادند و میگفتند مردم برای حدود و قوانین دین انقلاب کردند و تا قوانین دینی در تمام لایههای اجتماعی و قضایی ما شکل نگیرد کار درست نمیشود. در دهه سوم تلاش کردند تا پیام انقلاب به دیگر ملل مسلمان نرسد، اما امروز پیام انقلاب اسلامی ایران را ملتهای مسلمان دریافت کردهاند و به دنبال این هستند تا مسلمان زندگی کنند، چون هویتشان را شناختند.
 
حجتالاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز همان حرفهایی که از حلقوم امام خمینی(ره) شنیده میشد، از حلقوم رهبر گرانقدر انقلاب شنیده میشود، گفت: امروز نسل جوان ما نیاز دارد تا جریان منافقین و نفاق را بشناسد و اگر این جریان به خوبی تبیین و معرفی نشود، میتواند در هر زمان تهدیدی بزرگ برای انقلاب باشد. در این راه میتوان امثال شهید بهشتی و لاجوردی را به جوانان معرفی کرد و اندیشه آنان را برای نسل جوان یادآوری کرد.
 
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر، امروز پنجشنبه ششم تیرماه و فردا جمعه، هفتم تیرماه پس از نماز مغرب و عشا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (محل سابق حزب جمهوری اسلامی) واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفیپور برگزار میشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار