وی در ادامه ضمن اشاره به آیات قران و احدایث اهل بیت (ع) با بیان اینکه هر مسئلهای که اهمیت و مقبولیت بالایی دارد، دارای علائمی است و برای ظهور و قیام امام زمان (عج) نیز نشانهها و علایمی بیان شده است، افزود: بنابر روایات بزرگان معصوم علیهالسّلام، نشانههای ظهور، بر دو دسته نشانههای حتمی و غیر حتمی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نشانههای حتمی ظهور نشانههایی است که بی گمان پیش از ظهور تحقق مییابند و هیچ شرط و قیدی برای آن لحاظ نیست، اضافه کرد: ظهور سوفیانی، مردی از نسل ابوسفیان که به قتل و عام مسلمانان و تخریب بناهای مقدس میپردازد از نشانه ظهور عنوان کرد و بلند شدن ندای آسمانی و قتل نفس زکیه،خروج سید یمانی را از علائم دیگر ظهور حضرت حجت (عج)عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نوری ضمن اشاره به اهمیت و ارزش کار مجموعه حفظ آثار در جمع آوری و ثبت و ضبط خاطرات و تجربیات و حماسههای دفاع مقدس، تصریح کرد: خاطرات نسل افتخار آفرین شهدا، رزمندگان، جانبازن و فرماندهان دفاع مقدس باید جمع آوری ضبط و ثبت شود تا به جوانان و نسل بعدی منتقل شود.
در این مراسم «اسماعیل وحیدی» استاد سوارد رسانه با تبیین مفاهیم جنگ شناختی و ترکیبی ضمن تأکید افزایش سواد رسانه در جامعه و بین خانوادهها و تأثیر فضای مجازی بر خانوادهها، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با فتنههای مختلف به دنبال ایجاد تفرقه و صدمه به نظام و جامعه هستند و به ویژه این تهدیدها در فضای مجازی است که باید استفاده از فضای مجازی و محتواهای آن با آگاهی و دانش باشد و هر چقدر دانش در سواد رسانه بالا باشد احتمال آسیب کمتر میشود.
وی با اشاره به اینکه در جنگ شناختی و روانی یک جبهه در مقابل جبهه دیگر قرار میگیرد به عبارتی، دشمنی در میان است، تصریح کرد: در این موضوع؛ فضا، فضای تعارض یا اختلاف منافع است. زمانی که واژه جنگ استفاده میشود دو طرف روبروی یکدیگر قرار گرفتهاند. لذا باید صحنه را جوری شناخت که این مقدمات بدیهی در تحلیلها مدنظر قرار گیرد. اما در عملیات روانی که واژهای گستردهتر از جنگ روانی یا شناختی است.
ایشان با بیان اینکه در جنگ شناختی در کنار، جنگ سخت و نظامی نیز رخ میدهد، گفت: ابزارها در این نوع جنگ، جنس نرم داشته و به طور مستقیم جسمی را مورد حمله و آسیب بدنی قرار نمیدهند زیرا قدرت به کارگرفته شده در این جنگ، قدرت نرم است و به تعبیری، توانایی تأثیرگذاری بر دیگران و به دست آوردن نتایج مطلوب از طریق جذب و متقاعد کردن به جای اجبار است. دشمن در این بُعد از جنگ ترکیبی با استفاده از تکنیکهای مختلف عملیات روانی و جنگ شناختی، در بستر فضای مجازی چرخهای میسازد که اذهان عموم مردم و در کنار آن دستگاه محاسباتی مسئولین را مختل نماید.
انتهای پیام/