ما آماده‌ایم-29/ در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور مطرح شد:

سید ضیاء هاشمی: از سیاست زدگی در راهیان نور پرهیز کنیم/ ایازی: از ظرفیت نیروهای مسلح برای جبران عقب ماندگی شهرهای جنگ زده استفاده شود

در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور معاون پژوهشی فرهنگی آموزش و پرورش، قائم مقام امور اجتماعی وزارت بهداشت، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی و نماینده سازمان صدا و سیما مسائلی را پیرامون موضوع راهیان نور مطرح کردند.
کد خبر: ۷۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 03March 2016

سید ضیاء هاشمی: از سیاست زدگی در راهیان نور پرهیز کنیم/ ایازی: از ظرفیت نیروهای مسلح برای جبران عقب ماندگی شهرهای جنگ زده استفاده شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور برخی مسئولان در خصوص این برنامه عظیم فرهنگی سخنانی را مطرح کردند که در ادامه آمده است:

 

باید از سیاست زدگی در بحث راهیان نور پرهیز کرد

سید ضیاء هاشمی معاون پژوهشی فرهنگی آموزش و پرورش در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشورگفت: در بسیج دانشجویی اهتمام و هماهنگی خوبی وجود دارد و دانشگاه های ستادی و مجموعه ها در وزارت علوم حرکت خوبی را آغاز کرده اند.

وی در توصیه ای افزود: دستگاه ها در حوزه فرهنگی پرهیز جدی از سیاست زدگی داشته باشند تا فرهنگ رنگ و بوی سیاسی نگیرد و مشارکت همگانی وجود داشته باشد و امیدواریم هر دانشجو یک بار سفر به مناطق عملیاتی و راهیان نور را تجربه کند.



تاکید بر ساخت بیمارستان های صحرایی در مناطق عملیاتی و تجربه اندوزی پزشکان و پرستاران

ایازی قائم مقام امور اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه این مراسم اظهار داشت: در حوزه دانشجویی وزارت بهداشت اهتمام به مسئله راهیان نور وجود دارد. علاوه بر مسئله اعزام دانشجویی که با همکاری سپاه و بسیج صورت می گیرد، ارائه خدمت به زائرین در قالب اورژانس و دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق عملیاتی و در یک ماه پایان سال نیز ارائه می شود.

وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت با سپاه و بسیج و برگزاری کنگره های مختلف در طول سال افزود: امسال دو بار وزیر بهداشت در مناطق حضور پیدا کردند و ارتباط خوبی با بسیج جامعه پزشکی شکل گرفته است.

وی با ارائه پیشنهاداتی اضافه کرد: بحث تأسیس بیمارستان های صحرایی برای گروه پزشکی و بازدید پزشکان و پرستاران از این بیمارستان ها حائز اهمیت است. بسیاری از بیمارستان ها بعد از دفاع مقدس از رفته که لازم است برای احیای آن کاری انجام شود و حیف است که نیروهای درمانی این فضا را نبینند. 

ایازی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه خیلی از شهرهایی که در دوران دفاع مقدس زیر آتش بودند هنوز عقب ماندگی دارند و بسیاری از زائران این عقب ماندگی ها برایشان قابل توجیح نیست. خوب است که از ظرفیت نیروهای مسلح برای جبران این عقب ماندگی استفاده شود.

 

امضای دو سند همکاری سازمان میراث فرهنگی در جهت همکاری با ستاد راهیان نور کشور

رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: دولت خود را موظف به حمایت از این برنامه ارزشمند می داند. در همین راستا دو تفاهم نامه یکی سه جانبه با ستاد راهیان نور و حوزه نمایندگی ریاست جمهور و سازمان میراث فرهنگی امضا شد و تفاهم نامه دوم نیز تفاهم نامه همکاری با سازمان اردویی بسیج بود که مسیر روشنی را برای ظرفیت های سازمان در حوزه راهیان نور تعریف کرده است.

 

همکاری جهاد سازندگی در اثرگذاری بیشتر راهیان نور

همچنین هدایت نژاد نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: جهاد کشاورزی مثل همه دوستان بر حسب رسالتی که در جنگ داشت امروز نیز سعی در انجام فعالیت هایی دارد که اثرگذاری بیشتری در این حوزه داشته باشد. برگزاری نمایشگاه در یادمان ها، ارائه خدمات به زائرین و کار امسال که بحث تشکیل قرارگاه راهیان نور جهاد است از جمله این برنامه ها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار