در مراسم اختتامیه جشنواره100؛

جایزه سینمای اخلاق به فیلم«ایستاده در غبار»، «دلبری» و «شاهزاده روم» رسید

سه جایزه بخش جایزه اخلاق دهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای برای نگارش فیلمنامه فیلم انیمیشن «شاهزاده روم»، کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم «دلبری» اهدا شد.
کد خبر: ۷۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ - 05March 2016

جایزه سینمای اخلاق به فیلم«ایستاده در غبار»، «دلبری» و «شاهزاده روم» رسید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای 100 ثانیهای به کار خود پایان داد.

هادی محمدیان در بخش سینمای اخلاق، توانست تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه 4 سکه بهار آزادی برای فیلمنامه انیمیشن شاهزاده روم دریافت کند.

در بخش سینمای اخلاق، هنگامه قاضیانی بازیگر سینما توانست برای بازی در فیلم «دلبری» لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از آن خود کند که طی سخنانی با اشاره به اینکه 18 سال در عرصه بازیگری فعالیت دارد، گفت: خدا را شکر در 18 سالی که فعالیت داشتم، تلاش کردم در اجرای دشواری نقشهایی که به روح من سپرده میشود، نگاه دیگری داشته باشم و مسیر خودم را طی کنم.

در بخش مستند مهدی شاهسواری که توانسته بود برای کارگردانی فیلم «درخشش» دیپلم افتخار به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کند، در هنگام دریافت جایزهاش با اشاره به ردیف جلوی سالن که مدیران و همچنین داوران نشسته بودند، گفت: از ردیف جلو که مدیران نشستهاند خواهش میکنم واقعا هزینه فیلم بعدی ما را حمایت کنند. در مجموع 200 فیلمساز در این جشنواره داشتیم که اگر به هر کدام یک میلیون تومان داده شود، در مجموع 200 میلیون تومان میشود که در این کشور، مبلغی به حساب نمیآید.

از دیگر نکات مطرح شده در طول برگزاری اختتامیه این بود که محمود صلاحی معاون فرهنگی، هنری شهرداری تهران به همراه احمدی رئیس تصویر شهر از 40 فیلم ثانیهای حمایت خواهند کرد.

نفرات برگزیده این جشنواره  بدین شرح است:

* آثار برگزیده در بخش پویانمایی:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم پویانمایی به حسین صفارزادگان برای کارگردانی فیلم قرمز از استان تهران تقدیم شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش به سید محمد رضا خردمندان برای کارگردانی فیلم مادر از استان تهران تقدیم شد.

جایزه نقدی 40 میلیون ریالی و دیپلم افتخار این بخش به فیلم تار و پود به کارگردانی امیر هوشنگ معین از استان تهران تعلق گرفت.

* آثار برگزیده در بخش مستند:

در این بخش هیأت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم مستند را به فیلم تک فرزندی به کارگردانی محمد حسن فلاح از استان تهران تقدیم کرد.

احسان معصوم کارگردان فیلم اثر از استان قزوین دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش را کسب کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی به مهدی شاهسواری از استان تهران برای فیلم درخشش اهدا شد.

* آثار برگزیده در بخش داستانی:

تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم داستانی به فیلم رهایی به کارگردانی امیر علی دریکوند از استان خوزستان اهدا شد.

بیژن اعرابی از استان تهران  برای کارگردانی فیلم شتابزده، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی را کسب کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش به سید محمد رضا خردمندان برای کارگردانی فیلم گزارشگر اهدا شد.

* آثار برگزیده بخش دستاوردهای فنی وهنری:

هیأت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی را به محمد حسین فلاح برای فیلم داستانی ایرانی بخریم از استان تهران تقدیم کرد.

همچنین مقداد اخوان از استان تهران برای فیلم انیمیشن  زمین روباه لوح تقدیر و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش را کسب کرد

* بهترین فیلم از نگاه تماشاگران:

دراین بخش از علی عرفان فرهادی از استان تهران برای کارگردانی فیلم داستانی خویش انداز با اهدای لوح تقدیر و دو سکه بهارآزادی تقدیر صورت گرفت.

* جایزه بزرگ جشنواره:

احمد تیموری از استان اصفهان برای کارگردانی فیلم داستانی دیوار کشی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 100 میلیون ریالی این بخش را به خود اختصاص داد.

* جایزه بخش اخلاق:

در بخش جایزه اخلاق دهمین جشنواره بین المللی فیلمهای 100 ثانیهای که در آن به فیلمهای بلند با مضمون اخلاقی هدایایی اهدا میشود، سه جایزه این بخش به «هادی محمدیان» برای نگارش فیلمنامه فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» و «محمدحسین مهدویان» برای کارگردانی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم «دلبر» اهدا شد.

جایزه ویژه دبیر:

جایزه ویژه دبیر دهمین جشنواره فیلم 100 با حضور علی قربانی دبیر این جشنواره به سه فیلم ««این رو، اون رو» ساخته مهدی علی بیگی، «قطره دریاست اگر با دریاست» ساخته احسان باقری و «سرباز» ساخته علی کیوان اهدا شد.

جایزه بخش حمایتی:

جایزه حمایتی جشنواره بین المللی فیلم 100 که توسط باشگاه فیلم حوزه هنری اهدا میشود با حضور محمدرضا شفا مدیر باشگاه سوره به سه فیلم «چراغهای رابطه» ساخته مجتبی حیدری، «تار و پود» ساخته امیر میرزایی و «سرباز» ساخته علی کیوان اعطا شد.

این آثار توسط بهنام بهادری، سید محمد حسینی و Tatyana Meikshe  مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نفرات برتر بخش انیمیشن، مستند و داستانی این جشنواره بدین شرح است:

در بخش انیمشین؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره به فیلم  one day in july(وان دی این جولای) به کارگردانیhermes mangilaro  (هرمس منجیلارد) از کشور اسپانیا اهدا شد.

در بخش مستند، هیأت داوران جایزه این بخش را به julii suares( جولیو سوآرز) برای فیلم the return of the souls(دریترن آو د سلز) از کشور ایتالیا اهدا کرد.

جایزه بخش داستانی بین الملل به Akilesh kathamuthu( آکیلش کاتاموت) از کشور هندوستان برای فیلم the moment  اهدا شد.

نظر شما
پربیننده ها