در حاشیه نشست خبری مدیرعامل برج میلاد؛

گزینشی‌ترین نشست خبری سال 1394 در برج میلاد/ به کمپین در دسترس خانواده بپیوندید

با وجود اینکه به همه خبرنگاران پیشنهاد سوال داد اما از این دو خبرگزاری به دلایلی حتی نام نویسی نکرد. این اتفاق در حالی روی داد که قبل از شروع رسمی مراسم به نمایندگان دفاع پرس و خبرگزاری دانشجو گفته بود «ما از شما خوشمان نمی آید!»
کد خبر: ۷۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ - 08March 2016

گزینشی‌ترین نشست خبری سال 1394 در برج میلاد/ به کمپین در دسترس خانواده بپیوندید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مدیرعامل برج میلاد تهران برای معرفی ویژه برنامه های عید نوروز خود (نوروزگار) «نشست خبری» برگزار کرد. شاید بتوان این نشست خبری را گزینشی ترین نشست خبری سال 1394 نامگذاری کرد. با وجود اینکه قرار بود مباحث به صورت کلی برای همه مردم مطرح شود، اما خانمی که مسئول هماهنگی با رسانه ها بود، فقط به چند رسانه خاص اطلاع داد. بعد از این که به صورت اتفاقی بقیه خبرگزاری ها مطلع شدند، مجبور شد آن را عمومی کند. اتفاقی عجیب که کمتر رخ می دهد. انگار قرار بود که جلسه، جهت دار اداره شود!

نشست در سالن VIPمرکز همایش های برج، برگزار شد. حدود 100 خبرنگار و عکاس از رسانه های مختلف حضور داشتند. برنامه ای که به قول مسئول هماهنگی، قرار بود با حضور 10 رسانه خاص برگزار شود، حالا شاهد خبرنگار از همه رسانه ها بود. مدیر عامل برج میلاد، علیرضا شریفی، با قد کوتاه، موهای مرتب و ریش آنکارد در یکسویه جلسه نشست. توضیحات شریفی درباره (نوروزگار) تقریبا کامل بود. تسلط نسبی او بر مباحث حوزه مدیرتی اش و البته ارتباط با رسانه ها، نشان می داد که بر کارش اشراف دارد.

اینطور که از حرف های شریفی معلوم بود از ساعت 9 صبح تا 22 (10 شب) از روز دوم تا 12 فروردین ویژه برنامه های برج کلید می خورد. ویژه برنامه هایی که احتمالا قرار است با تاکید بر خانواده و «دورهم بودن» آنها برگزار شود. شریفی حتی یک طرح ابتکاری به نام «کمپین در دسترس خانواده» را مطرح کرد و گفت: «اول از خودم و همکارانم شروع کردیم.» قرار است در این طرح، لوگوی طراحی شده ی «در دسترس خانواده» را روز جمعه به عنوان عکس پروفایل شبکه های اجتماعی قرار دهیم و اینترنت را خاموش کنیم. از آن طرح هایی که احتمالا مدتی بگیرد و بعد هم فراموش شود. مثل «کمپین نه به خودروی بی کیفیت!» یا «یک قطره آب».

خانمی که از روزنامه شرق آمده و کمی آنطرف تر به یکی از صندلی هایVIP  تکیه زده بود، چای کیسه ای را که مقابل من قرار داشت، درخواست کرد. چای را به او دادم. در حین توضیحات شریفی درباره ساماندهی «نوازندگان کوچه و خیابان» یا همان کودکان «کوچه نواز»، خبرنگار شرق، قند را هم خواست. قند را به او دادم. شریفی همچنان گرم کوچه نوازی و کوچه نوازان بود. قرار است علاوه بر اجرای کنسرت های موسیقی در ایام عید، کوچه نوازان هم قبل یا بعد از اجراهای رسمی، برای مردم بنوازند. باید دید نظر مردم درباره این طرح چه خواهد بود.

مسئول هماهنگی این نشست که به دلایل نامعلومی از ما ناراحت بود، مدام غرولند کنان از کنار ما می گذشت و چیزی زیرلب زمزمه می کرد. انگار در این سالن، جای او را تنگ کرده بودیم! هنگام سوال پرسیدن، نام خبرنگار دفاع پرس و خبرگزاری دانشجو را جزو لیست سوال کنندگان ننوشت و با وجود اینکه به همه خبرنگاران پیشنهاد سوال داد اما از این دو خبرگزاری به دلایلی حتی نام نویسی نکرد. این اتفاق در حالی روی داد که قبل از شروع رسمی مراسم به نمایندگان دفاع پرس و خبرگزاری دانشجو گفته بود «ما از شما خوشمان نمی آید!»

اگرچه شریفی تاکید داشت «در ایام عید کسی در برج میلاد اتراق نکند» اما خانمِ مسئولِ هماهنگی با رسانه ها، بخشی از خبرنگاران را احتمالا خبرنگارتر می دانست و محلی برای اتراق آنها در جلسه تعبیه کرده بود. آن خبرنگاران هم که از قبل با یکدیگر تبانی کرده بودند، یک سوال خاص و جهت دار درباره موسیقی پاپ از رییس برج میلاد پرسیدند که حتی صدای خبرنگار شرق را که چای خود را با قند خورده بود، درآورد. با وجود اعتراضات سایر رسانه ها، این چند خبرنگار دولتی و وابسته به نهادهای خاص، اصرار داشتند که جلسه را به شکلی که خود دوست دارند جهت بدهند. خانمِ هماهنگی نیز با آنها هماهنگ شده و همه را جزو لیست سوال کنندگان گذاشته بود.

وقتی اعتراضات بالا گرفت، آنها جلسه را ترک کردند و خبر خود را همانطور که می خواستند، صبح روز بعد در خروجی خبرگزاری هایشان گذاشتند! خبرنگار شرق در بین نوشیدن چای و برداشتن قند، با عصبانیت به کسانی که سوالات یکسویه می پرسیدند گفت: اینجا جای بیانیه خواندن نیست!

نظر شما
پربیننده ها