مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

«شعر» پایه و بُنیان تولید اثر موسیقیایی با کیفیت برتر است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: شعر همواره مورد توجه نسل جوان بوده است و پایه و بُنیان تولید آثار موسیقیایی نظیر ترانه و سرود هم هست.
کد خبر: ۷۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ - 09March 2016

«شعر» پایه و بُنیان تولید اثر موسیقیایی با کیفیت برتر است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، نیما زارع مراسم اختتامیه " سرو سرود " چهارمین فصلواره جشنواره شعر بسیج هنرمندان " رازستان " اظهار داشت: هنرمندان انقلابی نقش تعیین کننده ای در پاسداشت ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس بخصوص معرفی شهدا و شهادت بر عهده دارند.

وی افزود: سه فصلواره عاشقانه - عارفانه، کودکان - نوجوانان و آئینی از جشنواره شعر رازستان طِی سال 1394 برگزار شده اند و این مراسم نیز به اختتامیه چهارمین فصل واره شعر رازستان با عنوان " سرو سرود " و با محوریت ادبیات پایداری، انقلاب اسلامی، شهید و دفاع مقدس اختصاص دارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه جشنواره شعر بسیج هنرمندان بصورت دوسالانه برگزار می شود، تصریح کرد: هنرمندان متعهد و ارزشی استان فارس از فصلواره سرو سرود استقبال بسیار خوبی داشته اند و اشعار زیادی توسط دبیرخانه رازستان دریافت گردیده است، آثار برتر هر فصلواره در کتاب جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس و آثار برتر جشنواره نیز در کتاب شعر بسیج هنرمندان کشور منتشر خواهند شد.

زارع با تصریح بر اینکه برای داوری آثار نیزمکانیزم ویژه ای در نظر داشته ایم، ادامه داد: تیم داوران جشنواره رازستان از میان شاعران انقلابی پیشکسوت و برتر استان فارس انتخاب شده بودند و اشعار نیز بصورت کدگذاری شده و بدون توجه به نام سُراینده مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره شعر بسیج تمرکز زدایی و شناسایی استعدادهای جوان این عرصه در سراسر فارس است، در همین فصلواره تعداد زیادی از شاعران جوان از شهرستان های فارس حضور دارند و اختتامیه نیز در یکی از شهرستان های استان برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه نسل جوان جامعه امروز از اشعار شاعران جوان و انقلابی استقبال می نمایند، تأکید کرد: هنرمندان ارزشی در معرفی آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل آینده ساز کشور نقش تاثیرگذاری دارند، علاوه بر اینکه شعر همواره مورد توجه نسل جوان بوده است و پایه و بُنیان تولید آثار موسیقیایی نظیر ترانه و سرود هم هست.

زارع همچنین با تاکید بر اینکه میزان کیفیت ترانه و سرود با شعر ارتباط مستقیم دارد، گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان بسیج هنرمندان فارس ایجاد ارتباط و هماهنگی بین جشنواره سرود بسیج و جشنواره شعر بسیج برای پیاده سازی یک ساختار قدرتمند با هدف تولید آثار انقلابی و ارزشی با کیفیت مطلوب است.

وی برگزاری جشنواره های هنری را فرصت مناسبی برای تبادل تجربه میان هنرمندان دانست و افزود: در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، پیشکسوتان عرصه هنر انقلابی تجربیات خود را در اختیار هنرمندان جوان انقلابی می گذارند، جوانان هنرمند آثار خود را به نمایش گذاشته و سازمان بسیج هنرمندان هم از آثار مطلوب و دارای کیفیت مورد نظر حمایت می کند.

زارع با تشکر از اعضای هیئت برگزاری چهار فصلواره شعر رازستان، افزود: موضوع بسیاری از اشعار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پیرامون شهدای مدافع حرم بوده است، هنرمندان انقلابی نقش تعیین کننده ای در پاسداشت ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس بخصوص معرفی شهدا و شهادت بر عهده دارند و وظیفه مهم تر ایشان نیز صدور پیام تنقلاب اسلامی در قالب های هنری به سراسر جهان می باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار