استاندار خراسان رضوی:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شعادت با قدرت گام برمی داریم

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بدانیم که برکات گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به چه اندازه رفیع و والا است برای گسترش هرچه بیشتر آن تعلل نمی‌کنیم و با قدرت برای ترویج آن گام برمی‌داریم.
کد خبر: ۷۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ - 10March 2016

برای ترویج فرهنگ ایثار و شعادت با قدرت گام  برمی داریم

به گزارش دفاع پرس از مشهد، علیرضا رشیدیان در آیین گرامیداشت عالم ربانی، جانباز و آزاده سرافراز انقلاب حضرت آیتالله طبسی و گرامیداشت 22اسفند روز ملی بزرگداشت شهدا و 17 هزار شهید خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی- مذهبی مهدیه مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و همچنین ارتحال آیتالله واعظ طبسی تولیت عظمای آستان قدس رضوی تصریح کرد: این عالم ربانی از شخصیتی والا و نمونه برخوردار بود و از لحاظ برخی از ابعاد شخصیتی میتوان ایشان را به شهید بهشتی شباهت داد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بدون شک یکی از درخشانترین پروندههای مبارزاتی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی متعلق به آیتالله واعظ طبسی است چراکه بر اساس شواهد این آزاده و جانباز انقلاب با تمام قدرت خود در برابر نیروهای ستمشاهی مقاومت میکرد.

وی افزود: این مجاهد نستوه، مظلوم زندگی کرد و با وجود همین ویژگی، ملت فهیم، غیور و بصیر در تشییع پیکر این عالم مجاهد سنگ تمام گذاشتند و با شکوهی مثالزدنی پیکر مطهرش را تا خانه ابدی بدرقه کردند.

رشیدیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با اشاره به فرارسیدن روز ملی بزرگداشت شهدا، تأکید کرد: باید در روز بزرگداشت شهدا نسبت به گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه فقط در شعار بلکه در عمل گام برداریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر بدانیم که برکات گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به چه اندازه رفیع و والا است برای گسترش هرچه بیشتر آن تعلل نمیکنیم و با قدرت برای ترویج آن گام برمیداریم.

رشیدیان بیان کرد: اگر امروز در برابر قدرتهای جهانی از استقلال، جایگاه و عزت خود دفاع میکنیم شک نباید داشت که این قدرت ریشه در نهضت انقلاب، تفکرات دینی و فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی گفت: امیدواریم در این روز بتوانیم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و فرهنگ ایثار و شهادت را زنده و پویا نگهداریم.

ائمه جماعات مساجد و حسینیهها در معرفی «روز بزرگداشت شهدا» بسیار مؤثر هستند

عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار داشت: جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی افتخار دارد پیرو مجاهدینی همچون آیتالله واعظ طبسی بود که از اولین روزهای انقلاب در صف پیشروان مقاومت و ایثار بود و با تحمل شکنجهها و دردها به چراغ راهی برای ایثارگران مبدل گشته بودند.

وی افزود: هرچه که از زمان ارتحال آیتالله واعظ طبسی دورتر میشویم باید به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی این فقیه مجاهد بپردازیم و با مطالعه زندگینامه و دوران افتخارات و مبارزات انقلابی این عالم ربانی به ابعاد مختلف زندگی و مبارزات ایشان پی ببریم تا یاد این همسنگر و مجاهد نستوه همواره در دلهایمان زنده بماند و سیره عملی این عالم ربانی چراغی برای ما باشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: در روزهایی نظیر روز جانباز و آزاده نسبتاً خوب پرداخته شده است چرا که این یادگاران جنگ در قید حیات هستند و به عنوان اسناد زنده هشت سال دفاع مقدس میتوان از آنها یاد کرد ولی نسبت به روز شهدا آنچنان که باید و شاید پرداخته نشده است.

وی بیان کرد: اگر امروز از خانواده شهدا و ایثارگران پرسیده شود شیرینترین آرزویتان چیست؟ بدون شک آرزویی جز آرزوی شهادت بر زبانشان جاری نمیشود.

عابدی مقدم گفت: شهادت هم در عرف و هم در آموزههای دینی یک قله رفیع است که یک عده در لحظه و یک عده پس از طی کردن پیچوخمهای این قله رفیع به آن دست یافتند و به عرش رسیدند، لذا میطلبد که در تبیین این جایگاه نهایت تلاش را داشته باشیم.

وی بیان کرد: طلاب، روسای هیئتهای مذهبی و همچنین ائمه جمعه مساجد و حسینیههای استان خراسان رضوی میتوانند در معرفی روز بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به معرفی هرچه بهتر روز شهدا اهتمام بیشتری ورزیم تا دین خود را به این افتخارآفرینان ادا کنیم و این چراغهای فروزان روشنایی برای نسلهای حال و آینده روشن باشند.

نظر شما
پربیننده ها