عابدین عابدی مقدم عنوان کرد؛

فعالیت بنیاد شهید خراسان رضوی در سال 94 تداعی‌کننده روزهای دفاع مقدس بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در سال جاری کار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و به نوعی تداعی‌کننده روزهای دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۷۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ - 10March 2016

فعالیت بنیاد شهید خراسان رضوی در سال 94 تداعی‌کننده روزهای دفاع مقدس بود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن22 اسفند روز گرامیداشت شهدا، نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اصحاب رسانه در سالن شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و تمامی شهدا اظهار داشت: در سال جاری کار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نسبت به سالهای گذشته متفاوت بود و بهنوعی تداعیکننده روزهای دفاع مقدس بود. در سال 1394 مراسم تشییع و بزرگداشت بیش از 97 شهید منا را داشتیم. در همین سال 69 شهید مدافع حرم و جانباز دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند. این آمار از نظر عملیاتی آمار بالایی بوده و نشانگر حضور چشمگیر مبارزین در راه دفاع از اسلام و انقلاب است.

شهدا از لحاظ قانونی هیچ فرقی با هم ندارند مگر در موارد خاص

عابدی مقدم افزود: تمامی شهدای دفاع مقدس و کسانی که در دفاع از مرزها و درگیریهای داخلی در مقابل معاندین چه ایرانی و چه غیر ایرانی جان خود را تقدیم میکنند از نظر بنیاد شهید، شهید هستند و در یک ردیف قرار میگیرند و هیچ فرقی بین شهدا وجود ندارد و همگی در حوزه تأمل بنیاد شهید قرار میگیرند. در خصوص شهدای منا همسران و فرزندان این عزیزان از خدمات فرهنگی بنیاد برخوردار شده و خدمات درمانی را نیز از طریق بنیاد شهید  و توسط سازمان حج و زیارت انجام میگیرد.

معرفی حدود 5000 نفر از جانبازان خراسان رضوی به کمیسون پزشکی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه در خصوص فعالیتهای این اداره کل در سال جاری ابراز داشت: در 11 ماه سال1394 تعداد4550 نفر از مجروحین جنگی به کمیسیونهای پزشکی معرفی شدهاند که 547 از این تعداد جانبازانی بودند که تا کنون به هیچ وجه به کمیسیون معرفی نشدهاند و مابقی هم برای تشدید ضایعههای مجروحیتشان و تکمیل پروندههای پزشکی اقدام کردند. از این تعداد1500 نفر در 7 جلسه کمیسیون پزشکی درصد آنها مشخص شده است که یا به درصد مجروحیت آنها اضافه شده است و یا تغییر نکرده است. 600 نفر نیز از این تعداد برابر مقررات بنیاد شهید سند درمانی یا اسناد پزشکی نداشتهاند که در کمیسیون مشترک بین یگانهای نظامی و انتظامی و بنیاد شهید مرکز تعیین تکلیف شدهاند.

اشتغال933 نفر از جامعه ایثارگری/ بهره مندی240 نفر از امکانات خود اشتغالی

وی سپس فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را در حوزه اشتغال بیان داشت و تصریح کرد: در حوزه اشتغال600 نفر از جامعه ایثارگری تا کنون در دستگاههای دولتی مشغول به کار شدند و 333 نفر نیز تا پایان سال مراحل اداری استخدامی آنها به پایان رسیده و شاغل میشوند که جمعاً  933 نفر میشوند. در حوزه خوداشتغالی نیز تا پایان سال 240 نفر از امکانات این حوزه بهرهمند میشوند.

عابدین مقدم تأکید کرد: آرامترین شرایط را در حوزه درمان احساس میکنیم. تمامی والدین شهدا، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل  چه شاغل در دستگاههای دولتی باشند و چه نباشند به جز نیروهای نظامی از بیمه طلایی بنیاد شهید بهرهمند میشوند.

بهرمندی 17 هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان خانواده ایثارگری استان از امکانات فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی 10000 دانشجو فرزند شهید و جانباز بالای25 درصد و آزاده و خود جانبازان و آزادگان تحت پوشش بنیاد هستند. باید یادآور شد دانشجویانی که در شهرستانهای دیگر اشتغال به تحصیل دارند هزینههای تحصیلی آنها صد در صد پرداخت میشود. 7 هزار نفر از یادگاران جامعه ایثارگری نیز در 105 مدرسه شاهد مشغول به تحصیل هستند.

روز گرامیداشت مقام شهدا متعلق به همه مردم است

وی در خصوص برنامههای 22 اسفند سالروز گرامیداشت مقام شهدا گفت:  هدف و تلاش ما این است که روز شهدا از حوزه بنیاد شهید خارج شود و همه مردم در هر مقام و مسئولیتی که هستند در این خصوص احساس تکلیف کنند و خود به صحنه بیایند و آنچه را که نسبت به این عزیزان معرفت دارند در برنامههای خود اجرا و عملیاتی کنند. این روز باید زبانزد همه در حوزه معرفتی بشود تا با در اختیار گذاشتن آثاری که از شهدا داریم به رشد و تعالی فردی و اجتماعی نظام کمک کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی یادآور شد: در جلسه کمیته ایثارگران که نمایندگان دستگاههای دولتی بودند از آنها خواستیم که برنامههایی را به همین مناسبت در ادارات خود داشته باشند از طرفی نیز جلسهای با فرماندهان بسیج داشتیم و مقرر شد به همین مناسبت مراسمی در رده پایگاههای بسیج داشته باشند. مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم را به همین مناسبت در حسینیه امام خمینی(ره) داشتیم. پیش کنگره شهدای دانشآموز نیز در همین ایام برگزار شد. مراسم گرامیداشت آیتالله واعظ طبسی و 17 هزار شهید خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی مهدیه برگزار شد. امروز نیز 750 نفر از خانواده معظم شهدا میهمان حرم بودند و فردا نیز 750 نفر از همکاران بنیاد شهید میهمان حرم هستند که بعد از آن گلزار شهدای حرم مطهر عطرافشانی خواهد شد.

گردهمایی بزرگ خانواده شهدا

عابدین مقدم تصریح کرد: به مناسبت روز گرامیداشت مقام شهدا گردهمایی بزرگ خانواده شهدا را در حسینیه رهروان روحالله روز شنبه خواهیم داشت که بعد از آن نیز مراسم ادای احترام به مقام شهدا و عطرافشانی مزار شهدای بهشت رضا را در برنامه داریم.

ساماندهی 65 درصد از مزار شهدای خراسان رضوی

وی در پایان در خصوص ساماندهی گلزار شهدا استان خراسان رضوی گفت: 635 مزار شهید که دربرگیرنده 32 گلزار شهدا است در سال جاری ساماندهی شده که با احتساب این رقم 65 درصد گلزار استان ساماندهی شده و 35 درصد باقیمانده در بازه زمانی 3 سال تکمیل و ساماندهی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها