جزئیات جدید از دستگیرشدگان فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان

معاون دادستان کرمان با اشاره به دستگیری تعدادی از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان گفت: اعضای اصلی این باند ارتباط نزدیک و همکاری زیادی با ضد انقلاب خارج‌نشین داشته و خط مشی اصلی خود را از افراد فراری خارج‌نشین می‌گرفتند.
کد خبر: ۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ - 04December 2013

جزئیات جدید از دستگیرشدگان فعال سایبری مرتبط با بیگانگان در کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احمد قربانی، معاون دادستان کرمان اظهار داشت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان 16 نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود : اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانهای فعالیت میکردند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکههای بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوی برای سایتهای ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مستندات جمعآوری شده و اطلاعات اولیه بدست آمده از بازجویی متهمان نشاندهنده و تصدیق کننده کلیه اتهامات وارده بر  این افراد است.

قربانی بیان داشت: فرد اصلی باند که با عنوان مدیر شرکت، رهبری باند را بر عهده داشته است، شرکت در دورههای آموزشی وابسته به شبکههای رسانهای بیگانه در کشورهای ترکیه و مالزی را پرونده دارد.

این مقام قضایی یادآور شد: برقراری ارتباط با اعضای شبکههای رسانهای معاند نظام اسلامی و طراحی و به روز رسانی سایتهای آموزشی شهروند خبرنگار به سفارش شبکههای خبری غربی  و دریافت بودجه از آنان از دیگر فعالیت های متهمین است.

قربانی، اخذ سفارش از ضد انقلاب خارجنشین و طراحی سایتهای اصلی ضد نظام مقدس اسلامی و سایتهای مرتبط با فتنه 88 را از دیگر فعالیتهای این باند ذکر کرد و اظهار داشت: اعضای اصلی این باند ارتباط نزدیک و همکاری زیادی با ضد انقلاب خارجنشین نیز داشته و خط مشی اصلی خود را از افراد فراری خارجنشین میگرفتند.

شایان ذکر است، تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده جهت سیر تشریفات قانونی در شعبه ششم دادیاری دادسرای کرمان در حال پیگیری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار