ما آماده‌ایم- 84/ سردار سلامی در مراسم روز ملی راهیان نور:

نیازمند نسلی مجاهد با روحیه شهادت طلبی هستیم/ اگر در مقابل دشمن نایستیم وابسته می‌شویم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر در مقابل دشمن نایستیم وابسته می‌شویم، گفت: همچنان نیازمند نسلی مجاهد با روحیه شهادت طلبی هستیم تا آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را تحویل کنند.
کد خبر: ۷۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ - 10March 2016

نیازمند نسلی مجاهد با روحیه شهادت طلبی هستیم/ اگر در مقابل دشمن نایستیم وابسته می‌شویم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب، به سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز ملی بزگداشت راهیان نور که بعد از ظهر امروز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) سرچشمه عزت، آزادی، کرامت، منزلت، ایمان و نور برای ملت ایران و سایر بلاد اسلامی شدند.

وی افزود: با هدایتهای الهی ملت بزرگ ایران از سخت ترین صحنه تاریخ در دوران شکوهمند دفاع مقدس به ساحل سربلندی رسید. مقام معظم رهبری علم امامت امت اسلامی را بعد از امام بر عهده گرفتند و با هوشمندی، درایت و ابتکار ملت ایران و سایر ملل در عالم اسلامی تحت هدایتهای خود سیاستهای دنیای استکبار را با شکست مواجهه و جامه عزت را بر اندام ملتمان پوشاندند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: هویت، اعتبار، امنیت، آزادی، پیشرفت، رفاه و همه آنچه به عنوان عناصر اصلی فضائل ملت میشناسیم در گرو شهادت مردان و زنان بزرگی به دست آمده است. اینان تاریخ این سرزمین را با مفاهیمی چون ایستادگی، استقلال طلبی، حق خواهی، جوانمردی، ایثار و شهادت شکوهمند کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به روز ملی راهیان نور تصریح کرد: این روز روزِ تجلی مفاهیم بلند در کالبد روحانی کشور است. سرزمینهای راهیان نور نقطهای است که آسمان و زمین آن پر از ستارههای این مرز و بوم است. اینجا معراج فرشتگان زمینی به عرش اعلا و فصل مشترک بهشت برین است. اینجا سرزمین مجاهدت مردان خدایی برای جهاد فی سبیل الله است.

وی در ادامه به تجلیل از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در رابطه با سردار علی فضلی فرمانده لشکر 10 سید الشهدا در دفاع مقدس و جانشین ستاد مرکزی راهیان نور که در جلسه حاضر بود، گفت: اگر میخواهیم رخسار یک مرد بهشتی و یک مردم مقدس در دوران جهاد را ببینید به صورت این فرمانده جهادی که سیرت نورانی دارد، نظر افکنید. ایشان انسانی مومن و نماد الهام بخشی یک مرد بزرگ است.

سردار سلامی بیان کرد: به واسطه مشاهدت شهیدان استحکام امنیت و قدرت بازدارندگی به دست آوردهایم. خط اثر دفاع مقدس که جلوه و بارقه از عاشورا است مختص به زمان خاصی نیست و رنگ کهنگی نمیگیرد. هرچه زمان میگذرد دفاع مقدس زندهتر و هویت مسلمانان را شکل میدهد. اگر در مقابل دشمنان نایستاده بودیم از شکوه، اعتبار و عزتمان خبری نبود و در تاریخ محو و وابسته میشدیم و میمردیم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به ما شخصیت داد و راه را به ما نشان داد تا چگونه در مقابل قدرتهای شیطانی بایستیم. همه مقاطع تاریخ کشور ما پس از انقلاب اسلامی هر آنچه دستاوردی داشته است، بر شانه دفاع مقدس است. پس از دفاع مقدس هر آنچه که استکبار از جمله توطئه و فتنه چیده است، ملت در برابر آن ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس ادبیات مقاومت ما را غنی و ارزشهای جهانی ما را تولید کرد. ما از پدران و مادران و شهدا درس ایستادگی و مقاومت را الهام گرفتیم. راه شهادت ادامه دارد. در سرزمینهای دیگری که جبهه مقابله با باطل است، کاروان شهادت در حرکت است و تا جهاد است، نصرت خدا بر ملت ما باقی است.

سردار سلامی در پایان راهیان نور را راهی برای جاودانه سازی دفاع مقدس دانست و یادآور شد: ما همچنان نیازمند نسلی مجاهد با روح شهادت طلبی هستیم تا آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری را تحویل کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار