سردار دکتر احمدی مقدم:

"سربازی حرفه‌ای" برای کشور بسیار سودمند است

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر کمک پلیس در جهت ارتقاء ورزش گفت: معتقدم سربازی حرفه‌ای برای کشور بسیار بهتر است، زیرا باید علاوه بر آموزش‌ها، سلاح‌ها نیز حرفه‌ای باشد، لذا دو سال برای آموزش حرفه‌ای یک سرباز کم است.
کد خبر: ۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳ - 05December 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دکتر "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد با اشاره به اینکه به عنوان مسئول بخش اجرایی کشور باید تسهیلات اداری، مادی، معنوی برای تمام رشتههای ورزشی فراهم کنیم، اظهار داشت: برای مثال، زمانی که در جنگ پیروز میشدیم، همه از این پیروزی خوشحال بودند، این مورد در خصوص ورزش نیز صدق میکند و ملت ایران پس از پیروزی در رشتههای ورزشی خوشحال شده و احساس غرور میکنند.

وی ادامه داد: پیروزی ورزشکاران ما در رشتههای ورزشی و پخش آن از رسانههای بینالمللی نشاندهنده توانایی، فرهنگ و پیشرفت ما در این حوزه است و باعث غرورآفرینی میشود.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه پیروزیهای ورزشی، ملی هستند، اظهار داشت: برای رسیدن به پیروزیها باید از شکستها عبور کرد و در واقع همین پیروزیهاست که باعث انسجام و وحدت ملی میشود، حتی میتوانیم پا را فراتر گذاشته و بگوئیم ایرانیانی که در خارج از مرزهای کشور زندگی می کنند نیز از پیروزیهای ورزشی خوشحال شده و احساس غرور میکنند.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه باید در این حوزه تلاش و هزینه کرد، گفت: اثری که ورزش در سلامت جامعه، نشاط روحی و معنوی آن دارد، بسیار مهم است، بخصوص رشته کشتی که در آن توجه به اخلاق، جوانمردی و رادمردی بسیار زیاد است.

وی قهرمانان ورزشی را سربازانی دانست که به سمت قله صعود می کنند و افزود: باید شرایط را برای ورزشکاران تسهیل کنیم، یکی از این موارد خدمت سربازی است که باید به گونهای باشد که در دو سال خدمت زیر پرچم، آنان را از ارتقاء ورزشی دور نکند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیتها برای حمایت از ورزش و ورزشکاران استفاده کرد، یادآور شد: بنده در گذشته، مدتی خاک تشک خوردم و همواره پیگیر اخبار کشتی هستم و هر جا کمک و حمایت مادی و معنوی نیاز داشته باشند از این امر دریغ نمی کنیم.

مقدم اظهارداشت: هرکجا که از امور ورزشی، حمایت شده، شاهد پیروزی های پیاپی بودیم و در واقع حمایتها، آثار شگرفی را باعث می شوند؛ برای مثال در والیبال و فوتبال ساحلی شاهد این پیروزیها بودیم.

وی به قهرمانیهای ورزشکاران ایرانی در سطح بینالمللی در ورزش کشتی اشاره کرد و گفت: دشمن هنگامی که دید ایران در عرصه کشتی یکهتاز است، تلاش کرد تا این ورزش را از مسابقات جهانی حذف کند و در واقع اهداف سیاسی را دنبال میکرد، چرا که آنان کشتی را ستون فقرات ورزش ما میدانستند، اما در نهایت از این امر عقبنشینی کردند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در دوره یازدهم ریاست جمهوری شاهد آرامشی در داخل و خارج کشور هستیم، تاکید کرد: باید این آرامش در حوزه ورزش موجبات موفقیت ما را به وجود آورد؛ به عنوان یک خدمتگزار کوچک در این نظام، تلاش می کنیم، تسهیلاتی مناسب را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

سردار احمدی مقدم، تامین منابع مالی پایدار برای ورزش را امری بسیار مهمی دانست و اذعان داشت: باید از نهادهای اقتصادی برای ساختن یک مدل برای ورزش بهره بگیریم تا مشکلات بودجهای کشور تاثیری در روند ورزش نگذارد؛ البته همه مشکلات در این خصوص را نباید به دولت نسبت دهیم، چراکه فدراسیونها باید بتوانند منابع مالی جذب کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ورزش موجب افزایش امنیت در کشور میشود، خاطرنشان کرد: امکانات ارتقاء ورزش در کشور وجود دارد، تنها باید عنصر مدیریت را به آن اضافه کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه کشتی از ورزش های پهلوانی است و باید رادمردی و اخلاق در آن رعایت شود، گفت: اگر کاری از دست ما بربیاید، کمک میکنیم تا بتوانیم سهم کوچکی در کسب موفقیتهای ورزشی داشته باشیم.

وقت ندارم،90 نمیبینم

سردار احمدی مقدم در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید دوست دارید ایران در جام جهانی با چه تیمهایی همگروه شوند، گفت: معمولاً به علت نداشتن وقت، نمی توانم برنامه 90 را ببینم اما این هفته به طور اتفاقی دیدم که همه مردم برعکس آنچه انتظار داشتیم، دوست داشتند با تیمهای سخت همگروه شویم؛ به نظر من همگروهی با تیمهای سخت میتواند کیفیت بازی ما را افزایش دهد، چرا که ایران همیشه مقابل تیمهای قوی بهتر بازی میکند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تقسیم گروهها بر اساس سبد بندی انجام شده، قوی هستند و درصد همگروهی ما با تیمهای ضعیف کم است، گفت: نیروی انتظامی تنها میتواند برای به دست آوردن افتخار برای ملی پوشان دعا کند و هر خدمتی که از دستش بر میآید، انجام دهد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا سربازی حرفهای بهتر از سربازی اجباری نیست، گفت: ناجا در حوزه وظیفه عمومی و سربازی تصمیمگیرنده نیست و تنها مجری تصمیمهای ستادکل نیروهای مسلح است اما ما میتوانیم نظر خود را به ستاد کل اعلام کنیم؛ اگر من به شخصه تصمیمگیر بودم، میگفتم که طی 4 الی 5 سال آینده ،طرح سربازی حرفهای امکان اجرا شدن ندارد.

وی با بیان اینکه سربازان حقوق 70 هزار تومانی دریافت میکنند و دارای 10 درصد مرخصی هستند، گفت: نیروی کادر ما حداقل 700 هزار تومان حقوق دریافت میکند و 40 درصد مرخصی دارد؛ کمبود منابع مالی به ما اجازه نخواهد داد که حداقل طی چند سال آینده بتوانیم سربازی حرفهای را در کشور اجرا کنیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: قانون هم اکنون میگوید تعداد سربازان وظیفه باید به کمتر از 25 درصد برسد، اما مشکلات مالی مانع اجرایی شدن این امر شده است.

این مقام ارشد انتظامی درباره سربازی حرفهای گفت: معتقدم سربازی حرفهای برای کشور بسیار بهتر است زیرا باید علاوه بر آموزشها، سلاحها نیز حرفهای باشد، لذا دو سال برای آموزش حرفهای یک سرباز کم است.

سردار مقدم تصریح کرد: در راستای تسهیل خدمت سربازی باید تلاش کرد تا علاوه بر حفظ کرامت، حرمت آنان حفظ شود و خدماتی ارائه کنیم تا خدمت سربازی آسان شود.

گفتنی است، در پایان این دیدار، ورزشکاران از دست فرمانده نیروی انتظامی، لوح تقدیر دریافت کردند.

لازم به ذکر است، هم اکنون بانک قوامین نیروی انتظامی اقدام به خرید باشگاه ورزشی پاس کرده است و از این پس این باشگاه تحت عنوان باشگاه "فرهنگی - ورزشی پاس قوامین " شناخته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار