مرادخانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ما در تئاتر، اساسی از شهدا کار کردیم/ ما خودمان از بچه های این تیریپیم!

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما خودمان از بچه‌های این تریپیم؛ از بچه‌هایی هستیم که هر هفته یک شهید را تشییع می‌کردیم. جایگاه امروزمان در معاونت هنری دلیل مسکوت کردن ارزش‌های انقلاب نیست.
کد خبر: ۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 12March 2016

ما در تئاتر، اساسی از شهدا کار کردیم/ ما خودمان از بچه های این تیریپیم!

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر علت کم رنگ شدن مباحث و موضوعات انقلاب و دفاع مقدس در جشنوارههای فجر طی چند سال گذشته و به خصوص  جشنوارههای فجر امسال گفت: موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی حوزه و تخصص من است. اگرتمام کارنامه این سه رشته را در جشنواره فجر نگاه کنید؛ جای جای آن مباحث انقلاب و دفاع مقدس بود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما خودمان از بچههای این تریپیم؛ از بچههایی هستیم که هر هفته یک شهید را تشییع میکردیم. جایگاه امروزمان در معاونت هنری دلیل مسکوت کردن ارزشهای انقلاب نیست.

وی اظهار کرد: ما در تئاتر اساسی از شهدا کار کردیم. در بخش موسیقی ایراد گرفتند که چرا سرودهای انقلابی را در سالن کوچکی برگزار کردهاید، گفتیم هر چیزی را باید طوری به سمت آن رفت که اندازه آن حفظ شده باشد ضمن اینکه جشنوارهای به نام دفاع مقدس وجود دارد.

مرادخانی خاطر نشان کرد: سفارش کردهام در بعضی از موارد بچههایی که علاقمند به مباحث انقلاب و دفاع مقدس هستند را در جامعه به خوبی و درستی معرفی کنند تا نیاز به تبلیغات اضافی نباشد و به طور طبیعی در جامعهای که میخواهد ارزشها را نگه دارد جا بیفتد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: فکر میکنم شهدا در دل همه مردم هستند و خودمان باید روی آنها کار کنیم. با مدیران فرهنگی و هنری صحبت کردهایم تا فضاهایی مشخصتر و مستقلتری برای هنرمندان علاقهمند به این مباحث ایجاد کنند تا این قشر نیز اساسیتر معرفی شوند. مقداری در این زمینهها سال 95 کارهای خوبی خواهیم کرد که خواهید دید.

وی در پاسخ به اینکه اهمیت جبهه مقاومت در سوریه وعراق اقتضا نمیکرد تا بخشی تحت عنوان مقاومت در جشنوارههای فجر امسال تعریف شود، گفت: میتوانیم روی این پیشنهاد فکر کنیم، باید این قضایا را تحلیل کنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار