ساعت19 امروز پخش می‌شود؛

فقیهی که «آیت فضیلت» بود

مستند «آیت فضیلت» با موضوع فضائل علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ - 12March 2016

فقیهی که «آیت فضیلت» بود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همانطور که وجود فقها در جامعه موجب برکات فراوانی برای مردم است، یاد و خاطره آنها نیز می تواند الگویی تمام عیار از یک انسان کمال یافته برای جامعه محسوب شود.

در روایتی از امام کاظم(ع) آمده است که می فرمایند «فقیهی که در پی نجات یتیمی از ایتام ما – که نه ما را دیده و نه به ما دسترسی دارد – برآید و او را در حد نیازش آموزش دهد (تحمل این یک فقیه) بر ابلیس سخت تر از هزار عابد است، زیرا عابد تنها برای نجات خود تلاش می کند ولی فقیه علاوه بر خود به فکر تمام بندگان خدا می باشد تا آنان را از دست ابلیس و یارانش نجات بخشد به همین سبب مقام او نزد خداوند از هزار عابد و بلکه هزار هزار عابد برتر است.»

و به راستی ارج و قربی بالاتر از این نیست که خداوند، مقام آدمی را بر هزار هزار عابد برتری دهد و انسان، نه فقط برای نجات خود بلکه برای نجات دیگران تلاش کند.

مستند «آیت فضیلت» در مورد یکی از فقهای بزرگ دوران معاصر است؛ مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که عمر خود را در راه کسب فضیلت و کمال سپری نمود و هیچ گاه از دستگیری ایتام آل محمد(ص) دریغ نکرد.

این عالم برجسته در سال 1310 شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود، پدرش فقیهی وارسته بود که همراه با حضرت امام خمینی(ره) در درس مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری شرکت می کرد.

محمد در قم مشغول به تحصیل شد و از همان ابتدا به علوم دینی علاقه داشت تا سرانجام وارد حوزه های علمیه شد و مدارج ترقی را به سرعت طی کرد و به مقام مرجعیت رسید.

گفت وگو با برادر، فرزند و شاگردان مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و بیان ویژگی ها و فضائل علمی و اخلاقی آن فقیه وارسته، بخش های مختلف مستند «آیت فضیلت» به تهیه کنندگی سید علیرضا جعفری و کارگردانی حسن درزی رامندی را تشکیل می می دهد.

این مستند برای پخش از شبکه افق در روز شنبه 22 اسفند ساعت 19 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 16 روز یکشنبه به روی آنتن می رود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار