فاکس‌نیوز خبر داد:

آماده‌شدن ایران برای پرتاب موشک به فضا

شبکه فاکس‌نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: ایران در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک موشک ماهواره‌بر به فضا ظرف 48 ساعت آینده است.
کد خبر: ۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ - 12March 2016

آماده‌شدن ایران برای پرتاب موشک به فضا

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ شبکه فاکس نیوز مدعی شد که این موشک دوربرد که سیمرغ نام دارد هم اکنون روی پایه پرتاب قرار دارد و در حال سوختگیری در مکانی محرمانه در داخل ایران است تا برای پرتاب ظرف یکی - دو روز آینده آماده شود.

بر اساس خبر شبکه فاکس نیوز، مقامات آمریکایی به فاکس نیوز گفتهاند که تاکنون شاهد پرتاب چنین موشکی از سوی ایران در گذشته نبودهاند. موشک سیمرغ برای حمل ماهواره به فضا طراحی شده است و مقامات نگراناند که موشکهای ماهوارهبر ایران از فناوری مشابه موشکهای بالستیک قاره پیما استفاده کنند.

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود مدعی شد، هرگونه آزمایش جدید موشک بالستیک نقض قطعنامههای شورای امنیت سازمان ملل است که ایران را از کار روی برنامه موشکیاش منع میکند.

مقامات رسمی آمریکایی و ایرانی تاکنون به این خبر فاکس نیوز واکنشی نشان ندادهاند.

این ادعاها در حالی مطرح میشود که مقامات ایران بارها بر گسترش توان دفاعی این کشور همان گونه که حق هر کشوری است، تاکید کرده و گفتهاند به ویژه در زمینه برنامه موشکی از هیچ کس اجازه نمیگیرند.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها گفت که برنامه موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت در خصوص توافق هستهای نیست و ایران تنها برای توسعه ظرفیت بازدارندگیاش، نه تسلیحات هستهای یا اهداف خصمانه برنامه موشکیاش را دنبال میکند.

مقامات آمریکا نیز تاکید دارند که آزمایش موشکی ایران نقض توافق هستهای نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار