نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان برپا شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری موزه ملی ارمنستان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه نگارگری ایرانی در ایروان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ - 14March 2016

نمایشگاه نگارگری ایرانی در موزه ملی ارمنستان برپا شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه که با حضور معاون وزیر فرهنگ ارمنستان، مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران، تنی چند از هنرمندان ایرانی، دیپلماتهای مقیم ایروان از جمله ابراهیمپور، کاردار سفارت ایران و جمع گسترده فرهنگدوستان و هنرشناسان ارمنی و نیز اصحاب رسانه برگزار شد، آرمان زادوریان، رییس موزه ملی ارمنستان از برگزاری این نمایشگاه و نیز همکاریهای همهجانبه ایران با ارمنستان تقدیر کرد و تلاش هنرمندان ایرانی در عرصههای مختلف هنری را مورد ستایش قرار داد.

وی همچنین در سخنرانی خود، آثار ارایه شده در این نمایشگاه را اعجاببرانگیز دانست و ابراز امیدواری کرد که شهروندان ارمنستان پس از بازدید این نمایشگاه، بیش از پیش با عمق هنر و فرهنگ ایرانیان آشنا شوند.

مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان نیز در آیین گشایش این نمایشگاه، زبان هنر را زبان همدلی، صلح ، آرامش و زبان دوستی ملتها دانست و اظهار کرد: هر گام در راه اشاعه هنر، گامی است در راه ایجاد صلح و امنیت و در جهان امروز. ما به شدت به این گامها نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاریهای گسترده فرهنگی میان ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که این همکاریها الگوی فعالیتهای فرهنگی منطقه باشد و روزی را شاهد باشیم که همگان سلاح تهدید و کشتار را بر زمین بگذارند و ابزار هنر را برای گسترش صلح و دوستی به دست گیرند.

بنا بر اعلام این خبر، نمایشگاه نگارگری ایرانی با ارایه 54 اثر از 25 هنرمند جوان ایرانی از 21 اسفند ماه 94 به مدت یک ماه در موزه ملی کشور ارمنستان برپا خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار