انتقاد رئیس پلیس راهور فراجا از ایجاد محدودیت‌ها برای ورود خودرو‌های خارجی

سردار حسینی گفت: ما برای واردات خودرو خارجی تلاش زیادی کردیم؛ اما با ایجاد قید و بند‌های بی‌جا و غیرمنطقی از جمله قیمت، حجم موتور و مؤلفه‌های دیگر، جلوی آن را گرفتند. 
کد خبر: ۷۴۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۲ - 06May 2025

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی مدیریت و ایمنی ترافیک که در ستاد راهور فراجا برگزار شد، با بیان اینکه در دو روز گذشته در خصوص موضوعاتی صحبت شد که اگر رعایت نشود، آسیب‌های جدی به زندگی ما وارد می‌کند و ممکن است ما را با پیامد‌های وحشتناکی مواجه کند، اظهار داشت: در خصوص موضوعی صحبت کردیم که اگر مشارکت همه دستگاه‌ها نباشد، نمی‌توانیم امیدی به بهبود آن داشته باشیم.

انتقاد رئیس پلیس راهور فراجا از ایجاد محدودیت‌ها برای ورود خودرو‌های خارجی

سردار حسینی ادامه داد: در خصوص موضوعاتی صحبت کردیم که اگر بخواهیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم، باید جامعه علمی و دانشگاهی وارد میدان شوند و در خصوص آن صحبت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تأکید بر اینکه دانشگاهیان ما باید مطالبه داشته و ترافیک مطلوبی داشته باشیم، گفت: اگر بخواهیم ترافیکی ارزان، سریع و ایمن داشته باشیم، باید استاندارد‌ها را طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وسیله نقلیه نقش حیاتی در زندگی ما دارد و اگر استاندارد‌ها رعایت شود، می‌تواند فرشته نجات ما باشد. در تمامی دنیا خطای انسانی وجود دارد، اما وسیله می‌تواند از جان سرنشینان محافظت کند.

سردار حسینی با بیان اینکه نیاز به قوانین و مقرراتی داریم که بازدارنده باشد، گفت: قرار نیست جریمه رانندگی در سبد خانوار جای داده شود.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: ما خیلی جنگیدیم و تلاش کردیم که واردات خودرو خارجی انجام شود، اما با ایجاد قید و بند‌های بی‌جا و غیرمنطقی از جمله قیمت، حجم موتور و مؤلفه‌های دیگر جلوی آن را گرفتند. 

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در این نشست، ما درباره موضوعی صحبت کردیم که بدون مشارکت همه‌جانبه و هم‌افزایی تمامی بخش‌ها، امکان بهبود آن وجود نخواهد داشت. اگر قرار است تغییری بنیادین در این حوزه رخ دهد، این تغییر باید از مسیر گفتمان علمی و دانشگاهی آغاز شود. چرا که ما، به عنوان یکی از کارگزاران این بخش، شاید وقتی نقدی را مطرح می‌کنیم، آن‌طور که باید مورد پذیرش قرار نگیرد. اما اگر این نقدها و مطالبات برآمده از نتایج تحقیقات علمی و پژوهش‌های دانشگاهی باشد، آنگاه می‌توان انتظار داشت که این حوزه با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و اصلاح شود.

وی در پایان همایش عنوان کرد: امیدوار هستم در این حوزه که به دلایل مختلف عقب ماندگی های زیادی داریم، در بُعد موضوع مربوط به راه، خودرو، فرهنگ، آموزش، رفتار، اجرای مقررات، فناوری ها، هوش مصنوعی، استفاده از آخرین دست آورد های علمی در این زمینه مثل خودرو متصل. فرمانده کل فراجا تکلیف کردند که باید ما حتما باید بریم به سمت استفاده از قابلیت خودرو متصل. دیروز ارائه خیلی خوبی از یکی از محققین، با محوریت خوردهای متصل مطرح شد. ما باید از این تجارب خوب استفاده کنیم. پشتیبانی و حمایت مجامع علمی و دانشگاهی می‌تواند به ما کمک کنند که حرف مان را جلو ببریم. هر نوع حمایتی که نیاز است و ان‌شاءالله به این مهم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها