رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر

45هزار نفر در طرح نوروزی هلال احمر حضور دارند

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که از امروز طرح نوروزی هلال‌احمر با فعالیت بیش از 45 هزار نفر در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ - 15March 2016

45هزار نفر در طرح نوروزی  هلال احمر حضور دارند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، دکتر ناصر چرخساز در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که  امروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، سخنانش را با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد امداد و نجات در طرح زمستانه آغاز کرد و گفت: همکاران من در طول 91 روز اجرای شبانه روزی طرح زمستانه، به 86 هزار نفر امدادرسانی کرده و جان 5900 نفر از هموطنان را نیز نجات دادند.

وی با بیان اینکه در این مدت عملیاتهای رهاسازی و نجات از حوادث، 9.4 درصد کاهش داشته است، افزود: از امروز طرح زمستانه امداد و نجات در کشور به اتمام رسید و طرح نوروزی ما آغاز شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر با بیان اینکه جمعیت هلالاحمر در دو محور ایمنی و سلامت و امداد و نجات فعالیت خواهد کرد، ادامه داد: در بحث ایمنی و سلامت بیش از 1000 پایگاه و 20 هزار نفر از جوانان عضو سازمان جمعیت هلالاحمر در سراسر کشور حضور داشته و اقدام به ارائه خدمات مسافران خواهند کرد و محوریت این طرح با سازمان جوانان است.

چرخساز افزود: در محور دوم که مسئولیت آن با سازمان امداد و نجات است، 1273 پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور فعال شده و از امروز 25 هزار نفر از نجاتگران هلالاحمر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح 19 فروند بالگرد نیز به کار گرفته شده است، گفت: در تمامی استانها امکان پوشش امداد هوایی فراهم شده و افزون بر آن در سطح دریا نیز امکان پوشش امداد هوایی وجود دارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر با بیان اینکه توان عملیاتی امداد و نجات در طرح نوروزی افزایش یافته است، اظهارکرد: در پایان سخنانم میخواهم یاد کنم از کلیه افرادی که در طول یک سال گذشته در راه خدمت به مردم و امدادرسانی به آنان جان خود را از دست دادهاند که امیدوارم خداوند آنان را قرین رحمت خود قرار دهد.

نظر شما
پربیننده ها