سرهنگ راستی: مشارکت با بخش خصوصی در دستور کار سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و فناوری‌های نوین است

رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و فناوری‌های نوین گفت: نبود شبکه مناسب و منسجم توزیع و انتشار محصولات فناورانه در عرصه دفاع مقدس و مقاومت، از نقاط ضعفی است که با آن مواجه هستیم؛ یکی از راهبردهای کلان این سازمان در سال جاری، مشارکت با بخش خصوصی تولیدکننده است.
کد خبر: ۷۴۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۷ - 09May 2025

سرهنگ پاسدار «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و فناوری‌های نوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ در مجموعه مدیریتی خود یک توسعه در حوزه ماموریتی داشتیم و آن هم این بود که عنوان سازمان از عبارت «سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و ماهواره‌ای» به «سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و فناوری‌های نوین» تغییر نام داد؛ بر همین اساس؛ حوزه ماموریتی سازمان نیز گسترش یافت که در این حوزه؛ فناوری‌های نرم مثل هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال، واقعیت افزوده و فناوری نرم اتاق‌های فرار در انتقال مفاهیم دفاع مقدس در دستور کار است.

سرهنگ راستی: مشارکت با بخش خصوصی در دستور کار سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و فناوری‌های نوین است

وی گفت: در سال گذشته؛ بحمدالله برای نخستین بار عصاره‌ای از محصولات حوزه فضای مجازی و فناوری‌های نوین را مقارن با هفته دفاع مقدس در نمایشگاه اختصاصی به سمع و نظر فرماندهی معظم کل قوا رساندیم. ایشان بعد از این بازدید در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان اصفهان در آبان ۱۴۰۳ ورود یگان‌های نظامی برای ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای دستور دادند؛ بر همین اساس این مسیر ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و فناوری‌های نوین تاکید کرد: در سال جاری بر اساس تدابیر اتخاذ شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته اقدامات مقتضی به صورت ساختارمند، دنبال خواهد شد بطوری که هریک از استان‌های کشور ۲ پروژه شاخص در زمینه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان با پیشنهاد خود در برنامه سال‌شان مصوب شده است.

سرهنگ راستی در بخش دیگری از صحبت خود ضمن انتقاد از نبود شبکه مناسب و منسجم توزیع و انتشار محصولات فناورانه در عرصه دفاع مقدس و مقاومت، یادآور شد: این موضوع یکی از نقاط ضعفی است که با آن مواجه هستیم. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و تصمیماتی که در دستور کار داریم در سال جاری یکی از راهبردهای کلانی که پیگیر آن خواهیم بود؛ مشارکت با بخش خصوصی تولیدکننده است.

وی افزود: وقتی یک محصول دانش‌بنیان مثل بازی رایانه‌ای تولید می‌شود؛ مانند موجود زنده‌ای است که نیاز به مراقبت، رسیدگی، به‌روزرسانی و برطرف شدن مشکلاتش دارد. طبق ابلاغی که به تمام استان‌های کشور شده؛ شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکت‌کننده بایستی به میزان ۱۰ درصد در آن محصول تولیدی سهیم و ذی‌نفع باشند.

رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و فناوری‌های نوین در پایان بیان داشت: از طرف دیگر؛ در جلساتی که با شرکت‌های تبلیغاتی داشتیم سعی کردیم چالش‌های موجود در این عرصه را کم کنیم چراکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت؛ یک نهاد حاکمیتی است و نگاه بازاریابی و مشتری‌مداری را در مأموریت خود ندارد. به همین دلیل؛ تلاش داریم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، حتی با اختصاص هزینه‌کرد، برای ارتقای توزیع و فروش از دانش شرکت‌های تبلیغاتی بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار