به گزارش دفاعپرس از قزوین، آئین تجلیل از فعالان فضای مجازی و اختتامیه دوره آموزشی رایانه «سپهر فضای مجازی» سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین، امروز با حضور سردار «حمید جعفری» مسؤول فضای مجازی و جنگ شناختی ستاد کل نیروهای مسلح در سالن همایش حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.
سردار جعفری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بهویژه شهید آیتالله سید ابراهیم رئیسی، با تأکید بر بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای فضای مجازی در راستای ارزشها و اعتقادات اسلامی، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، باید حکمرانی قانونمند در فضای مجازی شکل بگیرد. نگاه ما به فضای مجازی صرفاً اقتصادی نیست، اما باید از این بُعد نیز بهرهبرداری مناسبی داشته باشیم.
وی افزود: امروز بسیاری از نیروهای انقلابی و مذهبی به دنبال مشاغل مطمئن هستند و فضای مجازی میتواند بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در این حوزه باشد.
مسؤول فضای مجازی و جنگ شناختی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، تصریح کرد: باید از فرصت فضای مجازی برای تحقق این شعار بهره ببریم. همانطور که در دورههای مختلف، جهادهای متنوعی چون جهاد اقتصادی و جهاد تبیین مطرح بوده، امروز نیز باید متناسب با مقتضیات زمان، نقش خود را در میدان جهاد مشخص کنیم.
سردار جعفری با اشاره به مشارکت مردم در حمایت از جبهه مقاومت، بیان کرد: مردم به واسطه اعتقادات خود حاضر به فداکاری هستند. همانگونه که در دفاع از جبهه مقاومت طلاهای خود را اهدا کردند، در فضای مجازی نیز باید شرایطی فراهم شود تا بتوان سرمایههای خرد مردمی را برای تولید تجمیع کرد. این مهم نیازمند اعتمادسازی و افزایش سواد رسانهای مخاطبان است.
وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد» و اگر رهبری نبودند، مسؤولیت فضای مجازی را برعهده میگرفتند. ما نیز باید در این عرصه حکمرانی بومی، مستقل و قانونمند طراحی کرده و اجرایی کنیم؛ همانگونه که در انقلاب اسلامی مدل حکمرانی جدیدی را ارائه دادیم.
مسؤول فضای مجازی و جنگ شناختی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در جنگ شناختی تمرکز دشمن بر ذهن و مغز افراد است. ما باید با ارتقاء سواد رسانهای، مخاطبان را نسبت به محتوای نادرست و شایعات مقاوم سازیم و از ورود محتوای مضر جلوگیری کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر راهبردها هماهنگ و اقدامات همافزا باشد، میتوان در جنگ شناختی مؤثر واقع شد. امروز دادهها سرمایه اصلی هستند که در ذهن افراد ذخیره میشود. اگر این دادهها را در سکوهای خارجی منتشر کنیم، خود ما به کالای آنها تبدیل خواهیم شد.
انتهای پیام/