سوره مهر منتشر کرد؛

«نرگس» آخرین کتاب آخرین نماز جمعۀ سال 94

به‌مناسبت فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، کتاب «نرگس»، خاطرات رحیم مخدومی، برای استفادۀ بهتر جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت خود در نماز جمعه‌های سراسر کشور معرفی شد.
کد خبر: ۷۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ - 18March 2016

«نرگس» آخرین کتاب آخرین نماز جمعۀ سال 94

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «نرگس» داستان خواندنی از انقلاب برای نوجوانان است، دورانی که شوخیهای مدرسه، با جدیتهای شعارهای آن زمان درهم تنیده شدهاند. در واقع، «نرگس» خاطرات زنده شدۀ رحیم مخدومی، نویسندۀ کتاب، از دوران انقلاب است که گاهی در قالب طنز و گاهی جملات  پرمغز، درسهای مهم زندگی را بهنسل جوان امروز میآموزد؛ بههمین خاطر، روایتی ملموس و باورپذیر است.

رمان «نرگس» داستان پرفراز و نشیب نوجوانی است که از یک سو، خواهرش به دلیل محجبه بودن از مدرسه اخراج میشود و او به هر دری می زند تا او از درس و تحصیل محروم نشود؛ و از سوی دیگر، طوری به فعالیتهای انقلابی در محیط مدرسه میپردازد که معلم بیحجابی که اعتقادی هم به انقلاب نداشته در آخر، با روسری به مدرسه میآید. در واقع، کتاب «نرگس» به نوجوان عصر حاضر نشان میدهد که آرمانهای ارزشمند انقلابی دستیافتنی است حتی اگر غیرممکن جلوه کند.

کتاب «نرگس»، از انتشارات سورۀ مهر، آنقدر ساده و روان نوشته شده که خوانندۀ نوجوان آن میتواند در وسط شلوغیهای پرازدحام شهر هم کتاب را از اول تا آخر به راحتی بخواند. تصویر ساده و کمتر رنگ شدهاش هم شیرینی و شیوایی داستان را، دلنشینتر میکند. این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعههای کشور که بههمت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار