ما آماده‌ایم-214/ سردار اشتری:

قدرت بازدارندگی ایران در دوران تحریم به‌وجود آمد/ یاد شهدا از عوامل مؤثر در کاهش جرایم است

فرمانده نیروی انتظامی کشور در اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: امروز قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی که در منطقه و جهان داریم، در دوران تحریم و متأثر از دوران دفاع مقدس بوجود آمده است.
کد خبر: ۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ - 19March 2016

قدرت بازدارندگی ایران در دوران تحریم به‌وجود آمد/ یاد شهدا از عوامل مؤثر در کاهش جرایم است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور که در اردوگاه راهیان نور شهید باکری خرمشهر، برگزار شد با اشاره به اینکه سرزمین های دوران دفاع مقدس یادآور رشادت ها، شجاعت ها، ایثارگری ها و روحیه گذشت رزمندگان است، اظهار داشت: امروز مکان های هشت سال دفاع مقدس به عنوان محل هایی هستند که مردم برای زیارت به آنجا می روند بنابراین اگر این سرزمین برای ما قداست پیدا کرده، به برکت خون شهدا است.

وی افزود: عزیزانی که از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش در دوران دفاع مقدس در چنین مکان هایی برای دفاع از کشورمان حضور یافتند و در راه حراست از کیان اسلامی به شهادت رسیدند باعث شده تا این مکان ها تا ابد برای مردم ما مقدس، پاک و نورانی است.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز بیشترین زائران سرزمین های نور را جوانان تشکیل می دهند، ادامه داد: باید قدردان شهدا و ایثارگران و تمام رزمندگان و بهویژه این عزیزان باشیم چرا که اگر نبود رشادت ها و ایثارگری های این عزیزان، امروز این آرامش وامنیت را نداشتیم.

وی اضافه کرد: شهیدان سبحانی ها و دستگردی ها با شهادت شان امنیت، استقلال، آرامش و ایستادن روی پای خود را برای ما به ارمغان آوردند لذا امیدواریم بیش از گذشته بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور سپس اظهار داشت: هر چقدر یادآور ایثارگری ها باشیم بر ارزش ها، اصول و مبانی خود کمک کردیم لذا هر کجا نام شهدا است، آنجا گذشت، بزرگواری، رأفت، همدلی و هم زبانی بیشتر است و هر کجا یاد این عزیزان وجود دارد، جرایم نیز کمتر رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در بررسی هایی که بر روی جرایم صورت گرفته، هر کجا ارتباط مردم با مبانی دینی و یاد شهدا بیشتر بوده، تخلفات کمتر مشاهده شده اما در مقابل هر کجا روحیه دین باوری کم رنگ کم رنگ بوده، به همان میزان جرایم نیز افزایش داشته اند؛ به همین خاطر برای کاستن از جرایم نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت در نزد خانواده ها، محل کار و اجتماع تقویت کنیم.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس ایران به تنهایی در مقابل دشمن بعثی متجاوز که شرق و غرب پشتیبان آنها بودند، ایستاد و در نهایت به پیروزی هم رسید، عنوان کرد: تاریخ کشورمان نشان داده هر وقت جنگی در کشورمان صورت گرفته بخشی از خاک کشورمان هم جدا شده اما تنها در دوران دفاع مقدس بود که بهواسطه ایستادگی و شهادت طلبی رزمندگان کشورمان اجازه ندادیم ذره ای از خاک میهن اسلامی مان جدا شود و این را می توان بالاترین افتخار دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز هم روحیه ایمانی و جهادی در در نزد مردم و مسئولان کشورمان وجود دارد، گفت: در زمانی که تحریم بودیم و در رأس تحریم کنندگان هم آمریکا و انگلیس حضور داشتند، بهواسطه روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان که متأثر از فرهنگ دوران دفاع مقدس بود، توانستیم روی پای خود بایستیم و با این ایستادگی در حوزه های مختلف رشد پیدا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز قدرت دفاعی و قدرت بازدارندگی که در منطقه و جهان داریم، در دوران تحریم بوجود آمده؛ البته هنوز هم تحریم ها برداشته نشده است.   

وی همچنین با بیان اینکه اگر دوران سختی را بعد از دفاع مقدس پشت سر گذاشتیم بخاطر تبعیت از ولایت بود، یاد آور شد: پیشرفت هایی که تاکنون داشتیم و فتنه هایی که هم چون فتنه 88 را با پیروزی پشت سر گذاشتیم؛ هشت ماهی که فتنه گران با تمام قوا آمده بودند تا این نظام را با چالش جدی روبرو سازند؛ بواسطه آنکه مردم گوش به فرمان ولی امرشان بودند نگذاشتند آنها به نتیجه برسند

سردار اشتری افزود: در واقع این همان موضوعی است که در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان با اجابت امر رهبرشان در جبهه ها حضور یافتند و در نهایت هم به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم جوانان ما در عرصه های مختلف مثل دوران دفاع مقدس آماده دفاع هستند، تصریح کرد: اگر امروز هم عده ای برای دفاع از حرمین اهل بیت(ع) حضور می یابند، به برکت وجود رهبری و نتایج دفاع مقدس است؛ البته این را هم نباید فراموش کنیم که مناطق یادمانی دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران و حتی همه آزادی خواهان ومسلمانان جهان است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان گفت: نیروی انتظامی با تقدیم 13 هزار شهید و 20 هزار جانباز و ایثارگر نشان داده هنوز در شهادت در این نیرو باز بوده و هست چون نیروی انتظامی از 7855 کیلومتر مرز آبی و خشکی کشورمان عهده دار حراست از 7500 کیلومتر است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار