دیوار مهربانی بسیجیان مسجد صالح پیغمبر (ع)/ بازسازی مسجد محل خودش یک اردوی جهادی است

پروژه ساخت یک دیوار مهربانی شکیل و زیبا بود. این دیوار مهربانی تا امروز برای تعداد زیادی از خانواده های فقیر لباس و مایحتاج زندگی را فراهم کرده است. علاوه بر این 5 خانواده مستضعف در محدوده مسجد شناسایی کردیم و آن ها را تحت پوشش کمک‌های گروه جهادی قرار دادیم.
کد خبر: ۷۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 20March 2016

دیوار مهربانی بسیجیان مسجد صالح پیغمبر (ع)/ بازسازی مسجد محل خودش یک اردوی جهادی است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، صالح پیغمبر (ع) نام یک گروه جهادی در شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان است. برخلاف بیشتر گروههای جهادی که دانشجویان ترکیب اصلی اعضا را تشکیل میدهند، اعضای این گروه جهادی تازه تاسیس غالباً مردم عادی اعم از کارمند، کاسب و نمازگزاران مسجد هستند.

احسان عابدین، مسئول گروه جهادی صالح پیغمبر (ع) درباره نحوه تشکیل این گروه می گوید: نام گروه جهادی صالح پیغمبر(ع) برگرفته از نام مسجدی است به همین نام و اعضای آن را ساکنان محل تشکیل میدهند. برای اینکه گروه جهادیمان اعتبار بیشتری نزد مردم داشته باشد و راحت تر شناخته شود تصمیم گرفتیم نام مسجد صالح پیغمبر (ع) را روی گروه جهادیمان بگذاریم و اتفاقا نتیجه خیلی خوبی داشت.

او می افزاید: ماجرای تشکیل گروه جهادی ما از تصمیم برای اصلاح وضعیت نامناسب دیوار مسجد صالح پیغمبر (ع) شروع شد. دیوار مسجد ما از جنس بلوک بود، هم نیمه کاره بود و هم جلوه زیبایی برای مسجد نداشت و سال ها به همین شکل رها شده بود. به همراه نمازگزاران و اهالی محل تصمیم به بازسازی و تکمیل دیوار مسجد گرفتیم و در همین حین جرقه تشکیل گروه جهادی در ذهنمان شکل گرفت.

احسان عابدین خاطرنشان می کند: ابتدا دیوار مسجدمان را به طور کامل بازسازی و رنگ آمیزی کردیم و چنیدن تابلوی اعلانات در آن تعبیه کردیم. نورپردازی جالبی هم برای آن طراحی و اجرا کردیم. در همه این موارد اهالی محل داوطلبانه نقش آفرینی کردند. بعد از پایان کار دور هم جمع شدیم و گفتیم وقتی در کنار هم می توانیم با کمترین هزینه کار خیر انجام دهیم چرا آن را ادامه ندهیم و خدمت رسانی را در همینجا متوقف کنیم؟! اهالی محل که لذت کار جهادی را چشیده بودند متفقا خواستار ادامه فعالیت بودند. خلاصه با هدایت بسیج سازندگی استان گروه جهادی صالح پیغمبر (ع) شکل گرفت.

او اضافه می کند: پروژه بعدی مان ساخت یک دیوار مهربانی شکیل و زیبا بود. این دیوار مهربانی خیلی پربرکت بود و تا امروز برای تعداد زیادی از خانواده های فقیر لباس و مایحتاج زندگی را فراهم کرده است. علاوه بر این 5 خانواده مستضعف در محدوده مسجد شناسایی کردیم و آن ها را تحت پوشش کمکهای گروه جهادی قرار دادیم.

مسئول گروه جهادی صالح پیغمبر (ع) درباره برنامه نوروزی این گروه، خاطرنشان میکند: در محدوده بازارچه ولی عصر (عج) یک خانه فرسوده وجود دارد که سطحش از سطح خیابان پایین تر است. به همین دلیل متاسفانه آب های سطحی و فاضلاب اطراف به داخل خانه سرریز می شود و در هنگام بارندگی آب تمام خانه را فرا می گیرد. صاحب این خانه فردی است مستضعف که توانایی بازسازی منزلش را ندارد.

احسان عابدین میافزاید: در ایام نوروز گروه جهادی ما با اعتبار 15 میلیون تومان کار بازسازی این منزل را انجام خواهد داد، مجددا پی میزنیم، شناژکاری میکنیم و دیوار میکشیم. مهندس، اوستا کار و کارگران این پروژه جهادی را اعضای محل و نمازگزاران مسجد تشکیل می دهند و به صورت رایگان فعالیت خواهند کرد.

او درباره نحوه تامین هزینه های این اردوی جهادی می گوید: رایزنیهایی را با خیرین، شورای شهر، سپاه و ناحیه بسیج شوشتر انجام دادیم و توانستیم بودجه مورد نیاز را تامین کنیم.

بسیاری از گروه های جهادی کشور برای خدمت رسانی به محرومان گزینه برگزاری اردوی جهادی غیر بومی و خارج از استان محل سکونت را انتخاب می کنند. مسئول گروه جهادی صالح پیغمبر (ع) در پاسخ به این سوال که برگزاری اردوی جهادی به صورت بومی بهتر است یا غیر بومی، میگوید: من هر دو شکل بومی و غیر بومی اردوهای جهادی را میپسندم. هر کدام مزیت ها و محدودیت هایی دارند. مزیت اردوی جهادی بومی این است در هزینه جابجایی صرفه جویی می شود و امکان استفاده از ظرفیتهای محلی افزایش مییابد. ضمن اینکه کارمندان و کسبه هم میتوانند در آن شرکت کنند.

او می افزاید: اما در موارد بسیاری لازم است که گروههای جهادی در خارج از استان اردوی جهادی برگزار کنند و چارهای جز این نیست. به خصوص دانشجویان در فرصت تعطیلات میتوانند به نقاط دوردست سفر کنند. فکر میکنم هر دو سبک اردوهای جهادی باید با توجه به شرایط به صورت توامان دنبال شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار