ما آماده‌ایم-238/ امام جمعه خرمشهر:

دفاع از اسلام با شعار میسر نمی شود

امام جمعه خرمشهر در یادمان شلمچه گفت: پیام شهدا به ما این است که از اسلام دفاع کنیم. البته این امر با شعار میسر نمی شود بلکه باید دستورات دین را در زندگی پررنگ کنیم. ما امروز آمده ایم تا با شهدا تجدید بیعت کنیم.
کد خبر: ۷۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ - 20March 2016

دفاع از اسلام با شعار میسر نمی شود

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب، حجت الاسلام والمسلمین سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر، در مراسم آغاز سال نو که در یادمان شهدای شلمچه برگزار می شود، اظهار داشت: هزار و اندی سال است که ما شیعیان برای 25 سال خانه نشینی امام علی (ع) اشک می ریزیم، اما آیا برای هزار و دویست و اندی سال، خانه نشینی امام زمان (عج) هم اشک می ریزیم؟

وی با بیان اینکه لازم است بدانیم دغدغه های امام زمان (عج) چیست افزود: ایران در تمام جهان، تنها کشوری است که دغدغه مردمش، دغدغه ی امام زمان است.

امام جمعه خرمشهر، کسب توفیق عبادت را دغدغهی امام عصر (عج) برشمرد و گفت: خانه نشینی های معصومین (ع) به دلیل همین دغدغه بوده است.

حجت الاسلام موسوی سپس به ذکر مواردی که لازمه برپایی جامعه ای امام زمانی است پرداخت و بیان کرد: انسان باید همیشه خودش را کوچک ببیند که اگر این گونه باشد در نگاه مردم بزرگ می شود.

وی بر تامین معیشت پاک تاکید کرد و افزود: انسان باید بداند که مالش از چه راهی به دست می آید.

وی در ادامه با بیان اینکه پاک باطن بودن یکی از موارد لازم برای برپایی جامعه امام زمانی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده ی جامعه ی ما این است که کار خود را به روش پیامبر (ص) گره نزدیم.

امام جمعه خرمشهر بر همین اساس به رواج تجملات در زندگی افراد، اشاره و تاکید کرد: باید به سمت ازدواج آسان برویم و از مخارج بیهوده بپرهیزیم.

حجت الاسلام موسوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور انبوه مردم در یادمان شهدای شلمچه اظهار داشت: پیام شهدا به ما این است که از اسلام دفاع کنیم. البته این امر با شعار میسر نمی شود بلکه باید دستورات دین را در زندگی پررنگ کنیم. ما امروز آمده ایم تا با شهدا تجدید بیعت کنیم.

خبرنگاران اعزامی دفاع پرس در لحظه تحویل سال در یادمان های مختلف مناطق عملیاتی جنوب مستقر شده اند و اخبار این مناطق را پوشش می دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار