ما آماده‌ایم-262/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد؛

ایجاد 4 اردوگاه اسکان اضطراری در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهرخین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص تسهیلات ارائه شده در یادمان‌ های دفاع مقدس، گفت: تسهیلات پزشکی از سوی حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به راهیان نور در یادمان‌های فکه و دهلاویه در نظر گرفته و علاوه بر آن 4 اردوگاه اسکان اضطراری در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهرخین ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ - 21March 2016

ایجاد 4 اردوگاه اسکان اضطراری در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهرخین

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه ای شهید رهبر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور در پادگان شهید محمودوند اهواز، با اشاره به وظیفه سنگین اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشناکردن نسل جوان با ارزش های والای دفاع مقدس، گفت: معنویت نهفته در این سالها، نباید هرگز فراموش شود و دستخوش تغییر قرار گیرد.

وی شهدا را نقطه مشترک و باور حقیقی تمامی جریانات سیاسی کشور دانست و افزود: شهدا میراث بزرگی امروزه برای ما به یادگار گذاشته اند و باید همه ما میراث داران حقیقی این فرهنگ باشیم.

خدادادی بیان کرد: خوزستان دانشگاه ایثار و شهادت است و هرساله به خوبی از هزاران زائر میزبانی می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، به برنامه های این نهاد در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: خوزستان پتانسیل های بسیاری در حوزه گردشگری و باستانی دارد و بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز به قبله گاهی برای یادآوری خاطرات آن دوران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کلیه دستگاه ها برای ایجاد شرایطی مناسب برای مسافران وظایف و ماموریت هایی را بر عهده دارند و همکاری های فرابخشی میان ادارات و نهادها برقرار است، اضافه کرد: هلال احمر استان برای تحقق شعار اصلی جمعیت هلال احمر با عنوان «بی گدار به آب نزنیم، آهسته برانیم» برنامه ها و طرح هایی را در دستور کار داشته و امیدواریم با ارائه آموزش های صحیح و فراهم کردن شرایط مناسب، بتوانیم از مشکلات جاده ای پیشگیری و برای مسافران آرامش را ایجاد کنیم.

خدادادی، گفت: برنامه ریزی و طرح هایی در حوزه های مختلف جهت ایام نوروز در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها طرح امداد و نجات است، این طرح از ۲۶ اسفند ۹۴ آغاز و تا ۱۶ فروردین ۹۵ ادامه دارد که طی آن ۳۶ پست ثابت و سیار در جاده های استان آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی با تاکید بر اینکه در این پست ها ۳۶ دستگاه آمبولانس، ۱۴ دستگاه خودرو نجات، ۴۵ دستگاه خودرو پشتیبانی، ۱۳ دستگاه موتورسیکلت امدادی، ۵ دستگاه موتورسیکلت آمبولانس، ۲ قایق شناور و یک فروند بالگرد در این طرح به خدمت گرفته می شود، اضافه کرد: همچنین ۴۷۴ نیروی داوطلب و ۱۱۸ نفر پرسنل در این ۳۶ پاسگاه مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، همچنین استقرار ایستگاه های سلامت جهت گرفتن قند و فشار خون، نمایشگاه پایگاه های امدادی و فرهنگی، استقرار ۴۶ خیمه نماز، فضای دوستدار کودک، و... را از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر خوزستان دانست.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما با توجه به شرایط خوزستان، نگاهی برنامه محور و داوطلب محور است، ادامه داد: خوزستان رتبه دوم حاشیه نشینی را بعد از خراسان رضوی دارا است و تعداد زیادی حاشیه نشین دارد.

خدادادی، یادآور شد: از این رو برنامه هایی در راستای رفع محرومیت و افزایش توانمندی حاشیه شهرها داریم که امیدواریم با توجه به توانمندی ما در حوزه های اجتماعی بتوانیم نقش تسهیل کننده در حاشیه شهرها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها