ساخت هزاران مدرسه استاندارد در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: وجود مدارس سنگی قابل‌تحمل نیست و با حمایت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه، نیروی انتظامی و مشارکت خیرین، ساخت هزاران مدرسه استاندارد در حال انجام است.
کد خبر: ۷۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۲ - 27May 2025

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی برچیدن مدارس ناایمن سنگی و ساخت مدارس جدید در کشور با تأکید بر نقش بنیاد مستضعفان در حل یکی از مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار داشت: همت بنیاد مستضعفان بر این بوده که یکی از ریشه‌ای‌ترین چالش‌های نظام آموزشی کشور را با کمک سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه حل کند.

پایان مدارس سنگی، آغاز حرکت ملی برای ساخت مدارس استاندارد

وی آغاز این نهضت با محوریت بنیاد مستضعفان و علوی را نویدبخش برکت و خیر بیشتر دانست و تأکید کرد: این گام مؤثر، زمینه‌ساز تحولی پایدار در مسیر توسعه عدالت آموزشی خواهد بود.

کاظمی افزود: نظام تعلیم و تربیت، نخستین و مهم‌ترین خاستگاه ساخت آینده کشور است و تمرکز بر دانش‌آموزان که نسل آینده‌ساز هستند، یکی از نکات راهبردی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی مدارس عنوان کرد: وجود مدارس سنگی قابل‌تحمل نیست. آغاز توجه به این مسئله و اصلاح زیرساخت‌های آموزشی کشور، حرکتی امیدبخش و خوشحال‌کننده است که نشان می‌دهد تمامی دستگاه‌ها با عزم جدی به میدان آمده‌اند.

وی اضافه کرد: با حمایت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه، نیروی انتظامی و مشارکت خیرین، ساخت هزاران مدرسه استاندارد در حال انجام است. ستاد اجرایی بیش از هزار مدرسه کانکسی و سپاه نیز حدود ۷ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داده‌اند.

۱۸ هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان به ساخت مدارس کمک کرده‌اند که این یک حرکت بابرکت و تحول‌آفرین است.

وی بر اهمیت توجه به کیفیت آموزش نیز تأکید کرد و گفت: در کنار استانداردسازی فضا‌ها و تجهیزات، مهم‌ترین بخش کیفیت، مدیر و معلم هستند. برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شده تا معلمان در قالب اجتماعات یادگیری با رویکرد مشارکتی آموزش ببینند.

برنامه‌ریزی برای اردو‌های تربیتی و غنی‌سازی اوقات فراغت

وزیر آموزش و پرورش اردو‌های دانش‌آموزی را یکی از ابزار‌های مهم تربیتی دانست و بیان داشت: در شرایطی که بسیاری از دانش‌آموزان از فعالیت‌های گروهی فاصله گرفته‌اند و با پدیده‌هایی، چون انزوا گرایی روبه‌رو هستیم، اردو‌های تربیتی می‌توانند خلأ تربیتی موجود را پر کنند. باید در این بخش سرمایه‌گذاری جدی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت متذکر شد: اردو‌ها بهترین نوع برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت هستند. طراحی یک نظام جامع اردو که مقاطع مختلف تحصیلی را به هم متصل کند، در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 261

نظر شما
پربیننده ها