ترویج فرهنگ مطالعه از طریق بازی‌های رایانه‌ای

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان تأکید کرد.
کد خبر: ۷۵۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۷ - 29May 2025

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آزاده نظربلند دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و‌گویی، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: در دوره جدید مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تمامی تعاملات و همکاری‌های مشترکی که میان این مجموعه و سایر سازمان‌ها وجود داشته، مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت.

ترویج فرهنگ مطالعه از طریق بازی‌های رایانه‌ای

وی افزود: از گذشته تفاهم‌نامه‌هایی وجود داشته که بعضاً در حد همان امضا باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده‌اند. در دوره جدید تلاش می‌شود این فعالیت‌ها به سمت جنبه‌های عملیاتی سوق پیدا کنند. نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش خواهد کرد در آینده، ضمن بهره‌گیری از نتایج عملیاتی این همکاری‌ها، مسیر‌های تازه‌ای نیز دنبال شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان گفت: یکی از موضوعاتی که در آن با ضعف مواجه هستیم، جذب نوجوانان در حوزه‌های ترویجی است. اگر بتوانیم از فرآیند‌هایی مانند طراحی «گیمیفیکیشن» با محتوای کتاب در نهاد کتابخانه‌ها استفاده کنیم، قطعاً می‌تواند در زمینه ترویج مطالعه مؤثر واقع شود.

نظربلند گفت: این اقدام باید بتواند نوجوانان را به سمت متن کتاب سوق دهد و آنها را به مطالعه تشویق کند. به‌گونه‌ای که به ترویج فرهنگ استفاده از متن کتاب در میان کودکان و نوجوانان بینجامد و در نهایت، خواندن اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار