تحول در رویکرد کارگروه مد و لباس خراسان رضوی؛ از نظارت صرف به مشاوره و حمایت

در جلسه کارگروه مد و لباس استان خراسان رضوی، بر لزوم تغییر رویکرد این کارگروه از نظارتی صرف به جایگاهی مشورتی و حمایتی، همچنین فعال‌سازی بازوهای رسانه‌ای و تخصصی تأکید شد.
کد خبر: ۷۵۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲ - 09June 2025

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حسین مسگرانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رئیس کارگروه مد و لباس استان، در نخستین جلسه این کارگروه در سال ۱۴۰۴ با اشاره به ضرورت بازتعریف نقش کارگروه اظهار داشت: رویکرد کارگروه باید از جایگاه صرفاً نظارتی و کنترلی به سمت جایگاه حقیقی خود، یعنی حمایتی و مشاوره‌ای، تغییر کند؛ هرچند نباید از وظایف نظارتی نیز غافل شد.

تحول در رویکرد کارگروه مد و لباس خراسان رضوی؛ از نظارت صرف به مشاوره و حمایت

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در تقویت گفتمان مد و لباس، افزود: گروه فضای مجازی کارگروه نیز باید پویا و فعال شده و از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و فعالان هنری به عنوان بازوی مشورتی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگاه این کارگروه در سطح ملی تثبیت شود و از جابه‌جایی‌های ساختاری آن در سطح معاونت‌ها جلوگیری به عمل آید.

رئیس کارگروه مد و لباس استان، الگوسازی، گفتمان‌سازی، تلفیق هنر سنتی و مدرن، و معرفی ظرفیت‌های هنری را از رسالت‌های مهم این نهاد دانست و گفت: چرخه طراحان، تولیدکنندگان و فروشندگان در حوزه مد و لباس باید به‌عنوان یک فرآیند مؤثر و یکپارچه مورد توجه قرار گیرد.

مسگرانی با تأکید بر نقش رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، و تبلیغات شهری باید در اولویت کارگروه قرار گیرد تا به تبیین جایگاه هنر و حمایت از هنرمندان کمک کند.

در ابتدای جلسه، «حمید صابر» دبیر کارگروه مد و لباس استان، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.

همچنین، استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تدوین قوانین و آیین‌نامه‌های به‌روز و پویا در حمایت از هنرمندان این حوزه، از دیگر موضوعات مورد تأکید در جلسه بود.

در پایان این نشست، احکام اعضای کارگروه مد و لباس استان در سال جاری به آنها ابلاغ شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار