سردار نظری در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی در سرخس عنوان کرد؛

تشکیل قرارگاه "اقتصاد مقاومتی" در سپاه امام رضا/ اعزام 280 گروه جهادی در سال 95 به مناطق محروم + تصاویر

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی به ‌زودی در سپاه امام رضا(ع) تشکیل می‌شود که در این قرارگاه از تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ - 30March 2016

تشکیل قرارگاه

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، همزمان با برگزاری اردوهای جهادی در آغازین روزهای بهار 1395، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) با حضور در جمع دانشجویان و دانش آموزان جهادگر بسیجی شهرستان سرخس، از زحمات این عزیزان در خدمت به مناطق محروم تقدیر کرد.

سردار نظری همچنین با حضور در روستاهای معدن آق دربند، کاریزک، یکه بید، زالوغال، کلاته عوض و بزنگان شهرستان سرخس، از فعالیت گروههای جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی بازدید کرد.

راه اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در حاشیه این بازدید اظهار داشت: زمینهسازیها انجام شده و قرارگاه اقتصاد مقاومتی به زودی در سپاه امام رضا(ع) تشکیل میشود. در این قرارگاه از تمام ظرفیتهای سپاه و بسیج استفاده خواهیم کرد.

سردار نظری به برنامههای سپاه امام رضا(ع) در سال 95 اشاره کرد و افزود: سازماندهی و بهکارگیری جوانان مستعد در گروههای جهادی و سازندگی بهعنوان انرژیهای مردمی برای خدمترسانی به مناطق محروم استان، حمایت از کارگاههای کوچک در راستای اهداف بلند که حضور مردمی در آن ملموس باشد و راهاندازی بخشیهایی که در صنایع  معلق مانده در دستور کار سپاه امام رضا(ع) در سال جدید است.

فعالیت 75 هزار نفر در اردوهای جهادی استان در سال1395

سردار نظری در ادامه به فعالیت گروههای جهادی سپاه امام رضا(ع) در مناطق محروم پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال 95 بنا به برنامه­ ریزی­های صورت گرفته مقرر شده است که حدود 75 هزار نفر را وارد اردوهای جهادی کنیم که 260هزار نفر روز کار برای آنها پیشبینی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: 280 گروه جهادی در سپاه امام رضا(ع) تشکیلشده که این گروههای جهادی در طول سال 95 و به خصوص در ایام تعطیلات برای خدمترسانی به مناطق محروم استان اعزام میشوند.

حضور150 نیروی جهادی در شهرستان سرخس

سرهنگ شارعی مقدم فرمانده سپاه سرخس نیز در گفتگویی اظهار داشت: در این اردوها 150 نفر از جهادگران بسیجی در حال خدمات رسانی به 9 روستای محروم بخش مرزداران شهرستان سرخس هستند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله فعالیتهای این گروههای جهادی مرمت، بازسازی و رنگ آمیزی مساجد و مدارس، ساخت سرویس بهداشتی در مدارس و مساجد، ساخت خانه عالم در روستای معدن و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی است.

فرمانده سپاه سرخس در خصوص اردوهای جهادی که امسال در سرخس برپا شده گفت: در مرحله اول یک گروه جهادی از چهارم فروردینماه تا 13 فروردینماه 95 در روستاهای محروم بخش مرزداران مستقر شده است و در فصل تابستان نیز این گروه به فعالیتهای فرهنگی، عمرانی و پزشکی و بهخصوص اشتغالزایی میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار