رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان:

تاجیک‌ها در انتظار اکران محمد (ص)/ نیمی از فیلم های سینمای تاجیکستان، ایرانی است

رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان گفت: ما همواره چشم انتظار نمایش فیلم محمد رسول الله(ص) و دیدار با مجید مجیدی این کارگردان برجسته با سینماگران تاجیکستان هستیم.
کد خبر: ۷۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 02April 2016

تاجیک‌ها در انتظار اکران محمد (ص)/ نیمی از فیلم های سینمای تاجیکستان، ایرانی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، صفرحق داداف، رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان با اظهار علاقه مندی به سینمای ایران گفت: هر چند تاکنون موفق به تماشای فیلم گرانسنگ محمدرسول الله(ص) نشده ام ولی همواره چشم انتظار نمایش این فیلم و حضور استاد مجیدی در تاجیکستان هستم.

وی افزود: سینمای تاجیک همه ساله از نمایش فیلم های ایرانی بهره مند می شود و اگر سالانه صد فیلم در تاجیکستان نمایش دهیم، به جرات می توان گفت 50 فیلم از این آثار متعلق به ایران اسلامی است.

داداف اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم تاجیکستان از فیلم های سینمایی، سریالی، داستان های کوتاه و بلند و انیمیشین ایرانی در جشنواره ای که در مهر ماه برگزار می شود، این فیلم ها به نمایش درمی آید و امسال هفتمین دوره این جشنواره را با اکران فیلم های ایرانی در دستور کار داریم.

وی افزود: اگر چه میان سینماگران ایرانی و تاجیکی ارتباط سازنده مشاهده نمی شود اما در تلاش آن هستیم تا با برگزاری کارگاه های چند روزه آموزشی با موضوع هنر سینمای ایران و نمایش فیلم های ایرانی با این کشور اسلامی تعامل برقرار کنیم.

رئیس اتحادیه سینماگران تاجیکستان با اشاره به قدمت 85 ساله سینمای تاجیک گفت: هر فیلمی که در این کشور ساخته می شود، به نوعی در حوزه اخلاقی و اصلاح کمبودهای جامعه و واقعیت زندگانی خلاصه می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار