الگوی مفهومی "مدرسه تراز سند تحول بنیادین" در کردستان اجرایی می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش استان، از اجرای الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین از اول مهرسال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۵ - 07July 2025
به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، موسوی با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس است و همه واحد‌های آموزشی به تدوین برنامه‌ریزی راهبردی موظف می‌شوند.
 
الگوی مفهومی
 
موسوی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش، پیگیری عدالت آموزشی برای ارتقای سطح یادگیری در مدارس است و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی در مقطع متوسطه صورت گرفته است..
 
وی یادآور شد: الگوی مدرسه تراز با بخشنامه‌ای با عنوان شیوه نامه اجرایی الگوی مدرسه تراز به استان‌ها ابلاغ و به طور رسمی وارد مرحله اجرا شده و با بهره‌گیری از توان کارشناسان آموزشی و ظرفیت‌سازی جدید، به دنبال ایجاد رویکردی منسجم و هدفمند در محیط‌های آموزشی هستیم.
 
معاون آموزش متوسطه سازمان آموزش و پرورش، تقویت بعد رهبری و مدیریتی مدیران مدارس را یکی از اهداف کلیدی این طرح دانست و افزود: الگوی مدرسه تراز، بخشی از سند تحول بنیادین را به‌صورت اجرایی به سطح مدرسه می‌آورد و تحقق آن نیازمند درک و فهم مشترک از سوی همه عوامل اجرایی است.
 
وی اظهار داشت: براساس آنچه که در سند تحول بنیادین آمده است، مدرسه باید محیطی پویا، بالنده و هدفمند و البته چابک و متناسب با تغییرات آینده پیش روی دانش آموزان باشد تا آنان بتوانند شایستگی‌های لازم را بدست آورند.
 
موسوی همچنین به شناسایی راهبران تحول در استان اشاره کرد و گفت این افراد با شرکت در دوره‌های آموزشی وبینار‌های کشوری، آمادگی و صلاحیت لازم جهت اجرای هرچه بهتر طرح الگوی مدرسه تراز را به دست آورده‌اند و این طرح در ۵۰ درصد از مدارس استان اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها