کنعانی مقدم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خلع سلاح نظامی راهی برای دفاع با واسطه از رژیم صهیونیستی/اجرای برجام 2، پیاده سازی طرح نفوذ دشمن است

کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها که بردگان سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌‌شوند با ابزاری چون برجام به دنبال خلع سلاح نظامی کشورمان برای دفاع با واسطه از مواضع این غده سرطانی هستند.
کد خبر: ۷۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ - 03April 2016

خلع سلاح نظامی راهی برای دفاع با واسطه از رژیم صهیونیستی/اجرای برجام 2، پیاده سازی طرح نفوذ دشمن است

حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران که پیرامون توان نظامی جمهوری اسلامی است گفت: آمریکاییها در طرح و سناریویی که همگام با نقشه راه رژیم صهیونیستی برای مقابله با اهداف جمهوری اسلامی و مقاومت داشتند از ابزارهایی چون تهدید و تحقیر استفاده کردند و آنها به دنبال خلع سلاح کشورمان چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه دفاعی و نظامی هستند.

وی با اشاره به رهنمودهای چندباره مقام معظم رهبری درباره بدبینی به مذاکره با کشورهای غربی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بدعهدی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا را در منویات خود مورد توجه قرار دادهاند و در بخش دشمن شناسی آمریکا را دشمن اصلی کشورمان دانستهاند چرا که آنها مسئولین کشورمان را مجبور کردهاند پای میز مذاکره بنشینند تا خواسته های خود را تحمیل کنند.

این کارشناس سیاست خارجی به خلع سلاح دفاعی جمهوری اسلامی که امروز مورد توجه غرب قرار گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکاییها که بردگان سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب میشوند با ابزاری چون برجام به دنبال خلع سلاح نظامی کشورمان برای دفاع با واسطه از مواضع این غده سرطانی هستند. البته آنها متوجه شدند در تحریمها نتوانستند موفق باشند و در مذاکرات 5+1 حقوق هسته ای محترم شمرده شد ولی در تحریمها آمریکاییها به دنبال این هستند که بدون اجماع جهانی فشار اقتصادی را برای خلع سلاح اقتصادی ایران و همچنین خلع سلاح نظامی برای موشکهای کشورمان که ابزار دفاعی است بگیرند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: اگر مسئولین و مردم به فرامین رهبری در اجرایی کردن شعار سال پیرامون اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند، نه تهدیدها، نه تحریمها و نه تحقیرهای آمریکا نمیتواند خللی در مسیر رشد و توسعه جمهوری اسلامی داشته باشد.ولی اگر اقتصاد داخلی را با معادلات اقتصادی غربیها گره بزنیم آنها نیز هر روز پروژه نفوذ خود را پررنگتر خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برجام 2 معنی و مفهمومی ندارد؛ با توجه به مدلی که در حاکمیتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد ونقش ولایت فقیه در کشور ما، اجرای برجام 2 یعنی ما بخواهیم و بپذیریم که با غربیها کار خود را پیش ببریم چرا که با اجرای برجام 2 آمریکاییها به دنبال پیاده سازی اهداف خود در کشور هستند و این برجام در واقع یکی از ابزار نفوذ در ایران است و به راحتی نظام قادر است بحرانهای خود را تحت ولایت رفع کند.

نظر شما
پربیننده ها