رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد

دهم اردیبهشت زمان برگزاری دور دوم انتخابات

مقیمی گفت: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت‌ماه در ۵۶ حوزه برای انتخاب ۶۹ نماینده برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ - 05April 2016

دهم اردیبهشت زمان برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور دو تاریخ دهم اردیبهشت و 27 فروردین را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود و این شورا با تاریخ دهم اردیبهشت ماه موافقت کرده است، اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات 221 نماینده از 207 حوزه انتخاب شدند و مرحله دوم انتخابات در 56 حوزه برای انتخاب 69 نماینده برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت کشور با تأکید بر "در جریان این انتخابات 138 نفر با هم رقابت میکنند و 15 هزار و 800 صندوق رأی در این انتخابات خواهیم داشت" ادامه داد: انتخابات در مرحله دوم در 21 استان برگزار میشود و از نظر تهیه تعرفه و امکانات برای برگزاری انتخابات تدابیر و اقدامات لازم انجام شده است.

مقیمی با ابراز "از صندوقهایی که برای انتخابات خبرگان استفاده شد برای این انتخابات استفاده خواهیم کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات در این مرحله بهصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد یا نه" گفت: مرحله دوم انتخابات بهمانند مرحله اول برگزار خواهد شد. همانطور که اطلاع دارید شورای نگهبان ایراداتی را به سیستم ارائه شده برای برگزاری انتخابات بهصورت الکترونیکی گرفته که این ایرادات همچنان باقی است و انتخابات در این مرحله بهمانند مرحله اول برگزار خواهد شد.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو گفتوگو با اعلام اینکه البته از 24 مرحله انتخابات 22 مرحله آن ماشینی است و دو مرحله رأیگیری و شمارش آرا دستی است ادامه داد: بهخاطر اینکه تعداد داوطلبان کمتر است کار در این دوره نسبت به دوره قبل سادهتر است، ولی این چیزی از اهمیت این انتخابات نمیکاهد.

مقیمی با بیان اینکه حدود 23 الی 24 درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم انتخاب خواهند شد از کاندیداها و طرفداران آنها خواست که به قانون احترام گزارده، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و با مجریان قانون همانند مرحله اول همکاریهای لازم را داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار