در سالروز شهادت شهید محمد حسن قاسمی طوسی؛

گرامیداشت یاد و خاطره 432 شهید شهرستان نکا برگزار می‌شود

به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدا و در سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید محمد حسن قاسمی طوسی گرامیداشت یاد و خاطره 432 شهید نکا روز چهارشنبه 18 فروردین ساعت 9 الی 11:30 در مصلای امام خمینی این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ - 05April 2016

گرامیداشت یاد و خاطره 432 شهید شهرستان نکا برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از مازندران، همزمان با هیجدهم فروردین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید محمد حسن قاسمی طوسی، گرامیداشت یاد و خاطره 432 شهید شهرستان نکا با حضور میهمانان ملی، استانی و شهرستانی، خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر و مردم ولایتمدار نکا در ساعت 15 عصر فردا در مصلای امام خمینی این شهرستان برگزار میشود.

این مراسم با سخنرانی سردار کمیل کهنسال از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مداحی مداح اهل بیت حاج مجتبی رمضانی همراه خواهد بود.

در این مراسم براساس برنامهریزیهای انجام شده روایتگری و بیان خاطرات، سرود، پخش کلیپ و... در برنامهها گنجانده شده است.

همچنین از کتاب«قلب فرماندهی» جستاری تحلیلی پیرامون ابعاد شخصیتی و سلوک عملی سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی که به قلم سید حسین ولی پور زرومی به رشته تحریر درآمد، رونمایی می شود.

یادآور می شود شهرستان نکا دارای سرداران و فرماندهان بزرگی در عرصه دفاع از این آب و خاک در طول هشت سال دفاع مقدس است که سرداران شهید محمدحسن قاسمیطوسی، محمد فتحاللهی، عزیزالله لازری، غلامعلی مرادیان، علیاصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز از 11 سردار شهید این شهرستان هستند.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمیطوسی معروف به طوسی در سال 1337 در روستای طوسکلا از توابع شهرستان نکا در مازندران به دنیا آمد و در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی و با اصابت ترکشهای خمپاره عراقیها در دشت شلمچه به شهادت رسید و همانطور که خود میخواست گمنام شد و سپس بعد از هشت سال گمنامی در سال 1374 باقیمانده پیکر پاک و مطهرش روی دست شاگردان و یارانش قرار گرفت و اکنون در مزار شهدای طوسکلا آرمیده است.

نظر شما
پربیننده ها