مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم:

مادران شهدا "صبر" را به زانو در آوردند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: مادران شهدا به تاسی از حضرت زینب(س)، صبر را تسلیم خود کرده و به زانو در آوردند.
کد خبر: ۷۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ - 06April 2016

مادران شهدا

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ پاسدار احمد حسینی روز سه شنبه در جشنواره اسوه های صبر و استقامت و جشن میلاد کوثر که در آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد هفت هزار شهید زن و 130 شهیده استان قم و همچنین گرامیداشت یاد شهیده شاخص سال، خدیجه رضایی، ابراز کرد: حمایت بانوان از نظام اسلامی تنها محدود به دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نبوده است بلکه امروز هم بانوان ما با صبر در مقابل مشکلات نقش تعیین کننده ای در حفظ ارزش ها و نظام دارند.

وی با بیان اینکه امروز نمونه ای از استقامت در مادران و همسران شهیدان مدافع حرم قابل مشاهده است، افزود: مادران و همسران شهیدان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س)، از خود استقامتی نشان دادند که جایگاه آن ها را فراتر از اسوه های صبر و مقاومت قرار داده است و در واقع صبر را به زانو در آورده اند.

حسینی بیان کرد: بانوان قمی در شکل گیری نهضت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهمراهی با مجاهدان در دوران جنگ تحمیلی و تشویق مردان به حضور یافتن در جبهه ها و پشتیبانی مالی و معنوی در پشت جبهه ها برای حفظ اسلام، بسیار تلاش کردند و از خود استقامت نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز عرصه مقاومت و جهاد در میدان علم و دانش است افزود: محیط های دانشگاهی با الگو گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت در جهت تحقق اهداف نطام اسلامی با اقدام و عمل راسخ تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه مادران شهیدان، خود را برای حمایت از انقلاب فدا کردند ادامه داد: امروز باید از این تجلی ایثار و گذشت الگو گرفت و در مسیر حفظ و عمل به ارزش های انقلاب اسلامی گام برداشت.

حسینی همچنین گفت: تمسک به سیره فاطمی هجمه دشمنان را خنثی می کند و مناسب نیست با وجود این همه الگوی حیات بخش در جامعه اسلامی شاهد ناهنجاری های اجتماعی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار