همایش تخصصی ارتباطات سلولار در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد

همایش تخصصی ارتباطات سلولار با حضور جمعی از کارشناسان و محققان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (فاوا) به مدت یک روز در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹ - 09December 2013

همایش تخصصی ارتباطات سلولار در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش تخصصی ارتباطات سلولار به همت انجمن علمی و پژوهشی فاوا و با همکاری معاونت الکترونیک، فناوری و اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سپاه و دانشگاه جامع امامحسین(ع) با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و مححقان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروهای مسلح و جوامع دانشگاهی امروز دوشنبه در تالار اندیشه این دانشگاه برگزار شد.

"محمدرضا حسنیآهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این همایش ضمن تبیین گامهای پیشرفت پر شتاب علمی و مراحل دست یافتن به مرجعیت علمی در کشور، مقدمات و الزامات رسیدن به این مهم را بر شمرد.

حسنی آهنگر توجه به سرمایههای انسانی و تحقق ارتقای جایگاه زبان فارسی به عنوان یک زبان علمی را از جمله الزامات دستیابی به مرجعیت علمی و تمدن نوین اسلامی عنوان و تصریح کرد: به این منظور دانشمندان و صاحبنظران ما باید با جرأت و شجاعت علمی به جای شرح و بسط مطالب وارداتی و تقلیدی به تولید علم و نظریات جدید بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ارتباطات سلولار به بررسی سیر تکامل این تکنولوژی و نسلهای مختلف آن پرداخت و اظهار داشت: ایجاد دوره کارشناسی ارشد بین رشتهای، ایجاد آزمایشگاه مرجع ارتباطات سلولار، توجه به تولید بومی پروتکلهای لایههای مختلف و کمک به تجهیزات و توسعه خدمات در این حوزه از جمله اولویتهای حوزه ارتباطات سلولار دانشگاه امام حسین (ع) می باشد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پایان رسالت فعالان حوزه علم و فناوری را از منظر تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) برشمرد و اظهار داشت: به این منظور علم آموزی و پرکردن شکاف علمی ایران و جهان به عنوان رسالت عام و ایجاد بنای مستقل علمی با استفاده از میراث علمی، فرهنگی، دینی و حرکت علمی به عنوان رسالت خاص پیش روی جوامع دانشگاهی ماست.

همچنین در این همایش مهندس "حمید باباخانیان" دبیر برگزاری همایش تخصصی ارتباطات سلولار با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: در این همایش تخصصی کارشناسان و صاحبنظران حوزه ارتباطات سلولار در معاونتهای فاوا نیروهای مسلح و دانشگاههای معتبر کشور به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشخصات، ویژگیها، قابلیتها و کاربردهای شبکههای سلولار پرداختند.

وی امنیت و پایداری ارتباطات سلولار فناوریهای نوین این حوزه و فرماندهی و کنترل و ارتباطات سلولار را از جمله محورهای این همایش خواند و افزود: آیندهپژوهی و آیندهنگاری ارتباطات سلولار، مباحث حقوقی و مقرراتی ارتباطات سلولار، تبیین جایگاه ارتباطات سلولار درماموریتهای سازمانی و بومیسازی فناوری این حوزه نیز از دیگر موضوعاتی است که در این همایش یک روزه به آن پرداخته شد.

گفتنی است در این همایش یک روزه مسئولین معاونتهای فاوا در نیروهای مسلح و اساتید و کارشناسان فناوری ارتباطات و اطلاعات به بررسی چالشها و ارائه آخرین یافتهها و دستاوردهای این حوزه پرداختند.

همچنین در این همایش با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین فاوا از کتاب "مقدمهای بر مخابرات سیار نسل چهارم (LTE)" رونمایی شد.

برگزاری نشستها و میزگردهای تخصصی نیز از دیگر برنامههای این همایش یک روزه بود.

در حاشیه برگزاری این همایش، سازمانها و مراکز تحقیقاتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاهی به ارایه آخرین دستاوردها و فناوری های بومی این حوزه پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار