دکتر روحانی در دیدارِ مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد

اعتراف قدرت‌های بزرگ به عجز خود در متوقف کردن توانایی‌های هسته‌ای ایران

رییس‌جمهور گفت: قدرت‌هایی که در سر، خیال از بین بردن توانایی غنی‌سازی ایران را می‌پروراندند، اکنون اعتراف می‌کنند که به دلیل بومی شدن این صنعت و گسترش آن، امکان جلوگیری از پیشرفت صنعتی و مقابله با غنی‌سازی در ایران را ندارند.
کد خبر: ۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹ - 09December 2013

اعتراف قدرت‌های بزرگ به عجز خود در متوقف کردن توانایی‌های هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان بوشهر اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران و پیروی آنها از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سرمایه کشور است و دولت با اتکای به مردم و وحدت و انسجام داخلی به وظیفه خود در مسیر حل مسائل و مشکلات کشور ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به زلزله تأسفبار اخیر در این استان و آسیب دیدن مردم این مناطق در این حادثه گفت: در جریان سفر به استان بوشهر برای بازدید از مناطق زلزلهزده، علاقهمند بودم تا با مردم زلزلهزده همه روستاها دیدار کنم؛ چرا که اساس این سفر برای ابراز همدلی با مردم و تسریع در روند کارها بود.

 
رییسجمهور تصریح کرد: همانطور که مقرر شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام موارد آسیبدیدگی را مورد بازدید قرار داده و ظرف سه هفته خسارتها را بررسی و اولین قسط را به مردم پرداخت میکند که نمایندگان استان خوب است که این مورد را پیگیری کنند.
 
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه فازهای جدید در عسلویه از برنامههایی است که دولت نسبت به آن توجه ویژه خواهد داشت، گفت: ما برای رفع مشکلات مردم باید منابع درآمدی خود را افزایش دهیم و عسلویه مکانی است که توانایی انجام این کار را دارد.
 
وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده تا از منابع مشترک نفتی و گازی به نحو مطلوبی استفاده کنیم، ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان در سفر اخیر به عسلویه به رئیس جمهور دادهاند، با تلاش متخصصان، تا پایان دوره این دولت، توان بهرهگیری ما از ذخایر مشترک در منطقه پارس جنوبی، به میزان برداشت دیگران از این منبع خواهد رسید.
 
رییسجمهور خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل وجود ظرفیتهای عظیم ملی به ویژه عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر جایگاهی مهم در حوزه انرژی یافته است.
 
* اعتراف قدرتهای بزرگ به عجز خود در متوقف کردن تواناییهای هستهای ایران
 
دکتر روحانی با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد و اتخاذ سیاست تعامل سازنده با کشورهای جهان از سوی دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: این سیاست، رویآوری به واقعبینی درخصوص تواناییهای ایران است و شما میبینید قدرتهایی که در سر، خیال از بین بردن توانایی غنیسازی ایران را میپروراندند، اکنون اعتراف میکنند که به دلیل بومی شدن این صنعت و گسترش آن، امکان جلوگیری از پیشرفت صنعتی و مقابله با غنیسازی در ایران را ندارند.
 
در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز مسائل و مشکلات کلان استان و موضوعات مرتبط با حوزههای انتخابی خود را مطرح کردند.
 
استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای استان و بکارگیری آنها در جهت رفع مشکلات مردم، ضرورت نگاه به مشکلات و برنامهریزی در جهت استفاده بهینه از منابع تخصصی این استان مانند نفت و گاز، توجه به مباحث فرهنگی، نگاه جدی به مسائل مربوط به جوانان و رسیدگی به مناطق محروم از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار