فرازهایی از فرمایشات امام خمینی (ره) به‌مناسبت سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا

رابطه با آمریکا شرافت نیست

ما ذلت را برای خاطر این‌که رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم، نخواهیم پذیرفت. شرافتی نیست رابطه‌داشتن با امثال آمریکا. دولت آمریکا، شرافت انسانی ندارد که ما بخواهیم به‌واسطه آن شرافت انسانی‌اش، با آن رابطه داشته باشیم.
کد خبر: ۷۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ - 08April 2016

رابطه با آمریکا شرافت نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، فرازهایی از فرمایشات امام خمینی (ره) بهمناسبت سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکاحضرت امام خمینی(ره) به شرح ذیل است:

* اساس روابط خارجی ما

ما هرگز داخل درهای بسته زندگی نمیکنیم، ولی این درها را نیز برای استعمارگران باز نمینماییم. روابط خارجی ما بر اساس حفظ آزادی، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است. (صحیفه امام، ج 5، ص 80)

* رابطه با سلطهجویان هرگز

ما میخواهیم با همه ملتهای عالم دوست باشیم، میخواهیم با همه دولتهای عالم - به حسب طبع اولی - دوست باشیم، میخواهیم که روابط حسنه، با احترام متقابل نسبت به همه داشته باشیم، مگر اینکه دولتهایی باشند که با ما خلاف رفتار کرده باشند و بخواهند به ما ظلم بکنند، تحمیل بکنند، سلطهجویی کنند بر ما که ما با آنها مخالف هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که آنها دخالتی در مملکت ما بکنند و آن سلطهجوییهایی که آن وقت کردند، بکنند و البته با آنها نمیتوانیم روابط داشته باشیم. (صحیفه امام، ج 11، ص 153)

* فقدان شرافت انسانی در آمریکای جنایتکار

آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. آمریکا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمینماید. او با ایادی مرموز و خیانتکارش، چنان خون مردم بیپناه را میمکد که گویی در جهان، هیچکس جز او و اقمارش حق حیات ندارند. (صحیفه امام، ج 13، ص 212)

دولت آمریکا این است که دارید میبینید؛ مظلوم را در هرجا پیدا میکند، پوست میکند، هرجا بتواند، میرود و بمب سرشان میریزد، هرچه بتواند، ذخایر ملّتها را میبرد، ما بخواهیم با اینها روابط داشته باشیم؟!(صحیفه امام، ج 11، ص 303)

* توقع آمریکا؛ خدمتگزار، نه دوست

آمریکا چه منافعی میتواند در اینجا داشته باشد جز منابع زرخیز؟ چه دوستانی میتواند اینجا داشته باشد جز آنهایی که بهعنوان دوستی خدمتگزار هستند؟ آمریکا دوست نمیخواهد، خدمتگزار میخواهد، آمریکا خدمتگزارانی میخواهد که منافع ملتشان را تقدیم بکنند و در عین (حال)، ذلت را تحمل کنند. ملت ما و دولت ما ایستادهایم و در مقابل هر سلطهجوئی ایستادهایم و تا آنوقت که توان داریم، مخالفت میکنیم. (صحیفه امام، ج 11، ص 303)

* قطع رابطه همیشگی با آمریکای مستکبر

ما آنقدر که از آمریکا صدمه دیدیم، از هیچکس ندیدیم. (صحیفه امام، ج 11، ص 17)

خیال نکنید روابط ما با آمریکا، چیزی است که برای ما یک صلاحی دارد. این مثل رابطه بره با گرگ است! رابطه صلاحمندی برای بره نیست. (صحیفه امام، ج 10، ص 360)

ما روابط با آمریکا را میخواهیم چه بکنیم؟ روابط ما با آمریکا روابط یک مظلوم با یک ظالم است، روابط یک غارتشده با یک غارتگر است. ما میخواهیم چه کنیم؟(صحیفه امام، ج 7، ص 359)

ملت شریف مجاهد ما، این قطع روابط را به فال نیک گرفته و از مشکلاتی که در این قطع روابط بهوجود آید، استقبال میکند و از خطرها هراس ندارد. آن روز برای ملت ما خطرناک است که روابطی نظیر روابط رژیم خائنِ سابق تجدید شود. (صحیفه امام، ج 12، ص 237)

ما ذلت را برای خاطر اینکه رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم، نخواهیم پذیرفت. شرافتی نیست رابطهداشتن با امثال آمریکا. دولت آمریکا، شرافت انسانی ندارد که ما بخواهیم بهواسطه آن شرافت انسانیاش، با آن رابطه داشته باشیم. (صحیفه امام، ج 11، ص 303)

ما تا آخر ایستادهایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر اینکه آدم بشود و از ظلمکردن دست بردارد. مادامیکه آمریکا اینطور است و اسرائیل هست، ما با آنها نمیتوانیم زندگی بکنیم. (صحیفه امام، ج 19، ص 95)

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار