تاکید علما و مراجع قم بر حل مشکلات اقتصادی مردم

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به استان قم با برخی مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ - 08April 2016

تاکید علما و مراجع قم بر حل مشکلات اقتصادی مردم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز (پنجشنبه) در سفر یک روزه به استان قم با آیات عظام تقلید آیتالله العظمی وحید خراسانی، آیتالله العظمی موسویاردبیلی، آیتالله العظمی سبحانی و آیتالله العظمی نوریهمدانی دیدار گفتوگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدارها گزارشی از عملکرد قوه مقننه ارائه کرد.

*دیدار لاریجانی با آیتالله العظمی وحید خراسانی

علی لاریجانی در سفر به استان قم و در دیدار با آیتالله وحید خراسانی گزارشی از عملکرد قوه مقننه به وی ارائه کرد.

گفتنی است در این دیدار آیتالله العظمی وحید خراسانی ضمن دعای خیر و آرزوی موفقیت برای لاریجانی، به وی توصیه کرد که رسیدگی به مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید از اولویتهای کاری مسئولان باشد.

*دیدار لاریجانی با آیتالله العظمی موسویاردبیلی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با آیتالله موسویاردبیلی با ارائه گزارشی از عملکرد قوه مقننه به وی گفت: کمیتهای در مجلس مأمور شده که وضعیت سیستم بانکی را مجدداً بررسی کند و در این رابطه فعالیتهایی انجام داده است.

وی افزود: طرحی در رابطه با بررسی مجدد سیستم بانکی در مجلس آماده شده که در رابطه با مشکل ربوی بودن مطرح است تا بتواند این مشکل را حل کند.

آیتالله موسویاردبیلی در این دیدار برای رئیس مجلس آرزوی موفقیت داشت.

گفتنی است لاریجانی نسخهای از فعالیتهای کمیته مجلس در خصوص بررسی مجدد عملکرد سیستم بانکی را تقدیم آیتالله العظمی موسویاردبیلی کرد.

*لاریجانی در دیدار با آیتالله نوریهمدانی: آمادهسازی طرحی در مجلس در زمینه بانکداری بدون ربا

بر اساس این گزارش، آیتالله نوریهمدانی با تبریک سال جدید و سالروز تولد حضرت فاطمهزهرا (س) گفت: از بیان گزارشات شما در خصوص مسائل کشور تشکر میکنم.

*آیتالله نوریهمدانی: آمریکاییها به دنبال ایجاد مشکل و تفرقه بین مسلمانان هستند

آیتالله نوریهمدانی با اشاره به مسائل بینالملل تصریح کرد: دشمنان اسلام سال به سال مجهزتر میشوند و در رابطه با جریانات سوریه و مسائل منطقه نباید به حرفهای آمریکاییها اعتماد کرد به دلیل اینکه آمریکاییها متناقض حرف میزنند و هدف آنان ایجاد مشکل و تفرقه بین مسلمانان است که باید در این زمینه بیدار بود.

وی با بیان اینکه وجهه ایران در عرصه بینالملل بسیار بالاست، در خصوص مسائل بانکی گفت: باید رفع مشکلات بانکی به لحاظ زمانی طولانی نشود و در خصوص جریمههای تأخیر باید از راهکارهایی مانند رهن و اخذ ضمانت معتبر استفاده شود و موضوع اخذ جریمه دیرکرد بانکی رفع شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار لاریجانی با تبریک سال جدید به آیتالله العظمی نوریهمدانی گزارشی از عملکرد قوه مقننه ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه یکسالی است در مجلس در خصوص طرح بانکداری بدون ربا کارهایی صورت گرفته و طرحی آماده شده، نسخهای از این گزارش را همراه با نامهای تقدیم شما میکنم تا مطالعه بفرمایید البته این طرح هنوز به تصویب نرسیده و باید بیشتر روی آن کار شود.

لاریجانی افزود: در حوزه مسائل منطقهای وضعیت بهتر شده و پیشرفتهایی در مسائل سوریه حاصل شده و تروریستها تا حد زیادی کنار زده شدهاند و در حلب سوریه پیشرفتها خوب بوده است.

وی افزود: در حال حاضر مذاکراتی در رابطه با مسائل مذکور در جریان است و تصور من این است که بحثهای سیاسی برای حل و فصل مسائل منطقهای در کشورهایی مانند سوریه و بحرین امسال جدیتر میشود و باید در این زمینه از دیپلماسی فعالتری برخوردار باشیم تا انشاءالله مشکلات منطقه برطرف شود.

رئیس نهاد قانونگذاری در خصوص موضوعات اقتصادی گفت: بعد از بحثهای هستهای فروش نفت پیشرفت داشته و در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت به فروش میرسد و در مجموع دو میلیون و300 هزار بشکه معیانات گازی و نفت صادر میشود.

لاریجانی افزود: فضای سیاسی کشور باید به نحوی باشد که سرمایهگذاران امیدوارکننده کار کنند، البته هنوز فضای رکود وجود دارد و باید با ایجاد ثبات بیشتر سرمایهگذاری شود البته مشکلاتی در اجرای توافق هستهای است که باید رفع شود.

*برای تقویت بنیه دفاعی در بودجه 95 اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شده است

وی گفت: با توجه به تأخیر در ارائه بودجه از یکشنبه هفته آینده بودجه در مجلس بررسی میشود و در بودجه تلاش شده تا در اعتبارات بخشهای فرهنگی و دینی تقویتی حاصل شود و همچنین از بخش بهداشت و درمان پشتیبانی و در تولید و صادرات رونق ایجاد شود و از صادرکنندگان حمایت شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در بخش دیگری از سحنانش یادآور شد: به دلیل خشکسالیهای چند سال اخیر به موضوع آب توجه شده و با توجه به اجازه مقام معظم رهبری 500 میلیون دلار برای رفع مشکل در زمینه کمبود آب به روستاها اختصاص خواهد شد تا صرف لولهکشی آب شود. البته برای تقویت بنیه دفاعی نیز بودجه نسبتاً قابل توجهی اختصاص داده شده و تغییرات در بودجه متناسب با شرایط دیده شده است.

لاریجانی افزود: در خصوص برنامه ششم توسعه مواد تکراری جدا شده و تا پایان فعالیت این مجلس انشاءالله کارها در این خصوص به پایان میرسد البته خود برنامه ششم دارای مشکلاتی است که امیدوارم رفع شود و اگر در پایان این دوره موضوع حل نشود در دوره فعالیت مجلس دهم پیگیری و انجام خواهد شد.

*آیتالله سبحانی : آقای لاریجانی با رعایت بیطرفی و با هدف مجلس را اداره میکند

رئیس مجلس در ادامه سفر به استان قم با آیتالله جعفر سبحانی دیدار و گزارشی از عملکرد قوه مقننه به وی ارائه کرد.

در این دیدار، آیتالله سبحانی خطاب به لاریجانی گفت: الحمدالله اداره شما نسبت به مجلس مورد رضایت است و شکر خدا که با رعایت بیطرفی و با هدف مجلس را اداره میکنید و انشاءالله اداره خواهید کرد.

آیتالله سبحانی افزود: انشاءالله ایده شما در بخش تولید عملی شود، در هر کشوری که کار ارزش شود آن کشور پیشرفت میکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در این سفر با صادقی استاندار قم و معاونان استاندار نیز دیدار و گفتوگو کرد.

در این دیدار استاندار قم ضمن تبریک سال نو به رئیس مجلس و ارائه گزارش از عملکرد استانداری برنامههای کاری استانداری را در سال جدید تشریح کرد.

نظر شما
پربیننده ها