قدیری ابیانه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خلع سلاح نظامی بهانه‌ای برای تجزیه جمهوری اسلامی است

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: یکی از استراتژی‌های قطعی استکبار، تجزیه ایران و تصاحب منابع نفتی و گازی و محروم کردن ملت ایران از این مواهب است. حتی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هدف نهایی استکبار نیست.
کد خبر: ۷۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ - 09April 2016

خلع سلاح نظامی بهانه‌ای برای تجزیه جمهوری اسلامی است

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره شرط جدید طرف غربی در اجرای برجام و خلع سلاح نظامی جمهوری اسلامی گفت: یکی از استراتژیهای قطعی استکبار، تجزیه ایران و تصاحب منابع نفتی و گازی و محروم کردن ملت ایران از این مواهب است. حتی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هدف نهایی استکبار نیست و آنها نمیخواهند نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند تا نظام دیگری را جایگزین آن کنند بلکه تجزیه ایران هدف آنهاست.

وی ادامه داد: سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مقدمه لازم برای رسیدن به اهداف بلند مدت آنهاست که البته در همه توطئههای خویش شکست خوردهاند. تحریم نظامی جمهوری اسلامی و محروم کردن کشورمان از توان دفاعی از جمله موشکی نیز در همین راستا است. طرف غربی به دنبال خلع سلاح ایران و تحریم قدرت دفاعی و بازدارندگی کشورمان هستند در حالی که میدانند جمهوری اسلامی درصدد تجاوز به هیچ کشوری نبوده و نیست.

این کارشناس مسائل استراتژیک تحریم در زمینه دفاعی را برای زمینه سازی و موفقیت در تجاوز احتمالی به خاک هر کشوری دانست و بیان کرد: اما تحریم در حوزه دفاعی و موشکی هر کشوری ضریب امنیت در آن سرزمین را کاهش میدهد و یکی از راههای رسیدن به این هدف جنگ روانی است؛ چرا که آنها به مسئولین، نخبگان و مردم بباورانند که عصر جنگها، کشورگشاییها و امپریالیستی در دنیا گذشته است و عصر گفتمان آغاز شده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که یک نگاه سطحی به وضعیت جهان، اصالت این فرضیه را زیر سوال میبرد. جنگهایی که در سوریه، یمن، افغانستان به راه انداختهاند و تحولات اخیر در منطقه آذربایجان همگی نشاندهنده بطلان این فرضیه است.

وی اظهار داشت: آمریکا سالانه حدود 700 میلیارد دلار برای تقویت امور نظامی خود هزینه میکند و این با این وجود است که دولت آمریکا حدود 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد ولی برای تقویت سلاحهای نظامیاش در سه دهه آینده پیش بینی هزار میلیارد دلار کرده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: تقویت توان نظامی ایران تناقضی با گفتمان ندارد. گسترش ارتباطات موجب شده تا زمینه برای گسترش گفتمان بین ملتهای جهان فراهم شود و ما باید از این امکانات نهایت استفاده را ببریم، این گفتمان در جهت معرفی اسلام و صدور انقلاب، افشاگری ماهیت دشمنان و ماهیت آنها میتواند بسیار مفید باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار